שחקני מכבי תל אביב בשומרון, היום
שחקני מכבי תל אביב בשומרון, היוםצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

בפעם הראשונה בהיסטוריה, התארחה הבוקר (שני) קבוצת מכבי ת"א בכפר תפוח אשר במועצה האזורית שומרון.

המכבים הגיעו לשומרון במסגרת העונה השביעית של פרויקט "כדורסל למען הקהילה" של מפעל הפיס ומנהלת הליגה, למה שפתח את חגיגות ה-50 שנים לשחרור יהודה ושומרון וההתיישבות בחבלי ארץ זו.

המכבים פגשו עשרות תלמידי בתי הספר היסודיים מיקיר ופדואל שהגיעו גם הם לקחת חלק בחוויה ויצרו אווירה נהדרת באולם שהתמלא ב-300 ילדים. כיאה לילדי השומרון, שרבים מתושביו מזוהים כאוהדי המכבים מת"א, הופיעו רבים מהילדים בחולצות צהובות של הקבוצה וזכו לחתימות עליהן בסיום האירוע. בביקור נכח גם יו"ר מפעל הפיס, אלוף (מיל') עוזי דיין, שכהרגלו לקח חלק בפעילויות ובדק מקרוב שהכל מתנהל כשורה.

איתי שגב היה השחקן הבולט בשורות מחזיקת הגביע במשחק הראווה, עם מגוון דאנקים שגרמו להתלהבות גדולה ביציעים ואפילו שלשה נדירה. יוגב אוחיון וגל מקל הרשימו בכישורי שליטה בכדור ותומר זלמנסון הצעיר התכבד גם הוא בהטבעה נפלאה.

נבחרת התלמידים הורכבה משחקני אליצור שומרון בכל הגילאים ואומנה על ידי צאלי נוימן, שגר בקרני שומרון ומשחק במוליכת הליגה הלאומית, מכבי רעננה. התלמידים נלחמו על כל כדור עד השנייה האחרונה, אך נוצחו בסיום 35:23.

עדן וילבור, שנבחר לשחקן המצטיין של משחק הראווה, קיבל גופיה חתומה על ידי כל שחקני מכבי מידי הקפטן גיא פניני. בתחרות השלשות זכו במשותף התלמיד נריה כהן והרכש החדש של הצהובים, נמרוד לוי, שקלע את כל 5 זריקותיו מעבר לקשת.

בסיום המשחק נשארו השחקנים על הפרקט שעה ארוכה, חילקו גלויות חתומות, שוחחו עם הילדים וכמובן הצטלמו עימם. בסיום גם זכו 100 מילדי המועצה להזמנה מיוחדת למשחק היורוליג הקרוב של הקבוצה מול ארמאני מילאנו האיטלקית, על ידי מנהל קשרי הקהילה של מכבי ת"א, שחקן העבר ומי שכבר הגיע לא פעם לתפוח, דורון ג'מצ'י.

"זה תמיד כיף גדול להגיע לבתי ספר ולשחק עם התלמידים", סיכם סילבן לנדסברג, "הילדים האלו שיחקו סופר אגרסיבי, זה היה תענוג ומגיע להם כל הכבוד על הגישה והתשוקה שלהם. הם היו תחרותיים מאוד וזה הרשים אותי. אני נהנה באופן אישי מכל ביקור כזה ואני בטוח שכך גם כל חבריי לקבוצה, זה דבר שיקר מאוד לליבנו ושום דבר לא משתווה לחיוכים שאנחנו רואים פה".

שחקני הצהובים מחלקים חתימות
שחקני הצהובים מחלקים חתימותצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה
יוסי דגן ראש המועצה עם שחקני השומרון ומכבי ת"א
יוסי דגן ראש המועצה עם שחקני השומרון ומכבי ת"אצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה