הציר החדש שפרצו הערבים
הציר החדש שפרצו הערביםצילום: דוברות מועצת הר חברון

הבוקר (שני) התגלה, בעקבות דיווח של תושב, ציר חדש שנסלל על ידי הערבים בשטח המועצה האזורית הר חברון לאורך כשלושה קילומטרים, כשחציו עובר על אדמות מדינה ושמורת טבע.

פקח הקרקעות של המועצה האזורית הר חברון יצא לבדוק את הדיווח יחד עם איש כוחות הביטחון. השניים נתקלו על הציר ברכב חשוד, שהאיץ ופגע באיש כוחות הביטחון וברכב הפיקוח.

לאחר הפגיעה המשיך הרכב בנסיעה מהירה תוך שהוא נמלט מזרחה לכיוון ציר ההברחות. כוחות צבא ומשטרה שהוזעקו למקום ערכו סריקות אחר הרכב הנמלט. לאחר האירוע הגישו השניים תלונה ותוחקרו במשטרה.

הציר החדש שהתגלה הבוקר מחבר בין הכפר יאטה לבין 'ציר ההברחות' אשר נמצא בשיפוליו המזרחיים של רכס יישובי הר חברון.

סלילתו התבצעה בחודשיים האחרונים על ידי כלים הנדסיים לרמה שמאפשרת נסיעה נוחה ומהירה בין יאטה ובין ציר ההברחות.

שמו של 'ציר ההברחות' ניתן לו בשל החיבור בין הכפרים הפלסטיניים באזור לכביש 31 ערד-שוקת והעובדה שהוא משמש להברחות שב"חים, אמל"ח, סחורה גנובה ומוצרי מזון.

חלק לא מבוטל מהמחבלים אשר ביצעו פיגועים בגל הטרור האחרון, יצאו מהכפר יאטה ומהכפרים הסמוכים לו, ביניהם גם המחבלים שביצעו את הפיגוע במתחם 'שרונה' בתל אביב.

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון אמר בתגובה כי "הרשות הפלסטינית מנהלת מאבק שקט ויעיל לקבוע עובדות בשטח ולהכשיל כל תוכנית לסיפוח שטחי C בעתיד. מדי יום אנו מגלים בשטח בית חדש, כביש שנפרץ, אנטנה חדשה שמקימה הרשות בתמיכתם של ארגונים אירופים ובמטרה לנגוס באדמות מדינה".

"בג"ץ בפסיקתו האחרונה קבע כי על המדינה להתוות מדיניות מול נחשול הבניה הערבית הלא חוקית. לצערנו המדינה גוררת רגליים ומגלה חולשה בכל הקשור לשמירה על אדמותיה. זוהי קריאת השכמה לפני נקודת האל חזור", דברי דמרי.