אוהדי חיפה. ייעדרו מהפלייאוף העליון לאחר 28 שנים?
אוהדי חיפה. ייעדרו מהפלייאוף העליון לאחר 28 שנים?צילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי חיפה (ראובן כהן).

מנהלת ליגת העל בכדורגל בצעד לאוהדים שומרי מסורת? מיד עם תום משחק הכדורגל בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה, פרסמה מנהלת הליגות את מועדי משחקי המחזור הקרוב, מחזור הליגה האחרון לעונה הסדירה.

הניצחון של חיפה אמש בבירה הביא לכך שישנן שלוש קבוצות שיכולות לעלות אל הפלייאוף העליון, כשנותרו רק שני מקומות בלבד. על כן, משחקיהן המכריעים של כל השלוש יתקיימו בשעה אחידה, כשבמנהלת הליגה קבעו את משחקיהן לשעה 20:30 במוצאי השבת הקרובה.

השעה שנקבעה עוררה את חמת זעמם של אוהדים רבים שטענו כי מדובר בשעה מאוחרת, אך למעשה הדבר אמור להביא להגעתם של אוהדים רבים למגרשים, מאחר שמדובר בשעה שבה יוכלו אוהדי מסורת ושומרי שבת להגיע למשחקים המכריעים, כמו גם העובדה כי מדובר עבור רבים בשעה שאחרי קריאת מגילה, הנערכת בערים רבות באותו הערב.

נכון לעכשיו, לבני סכנין הסיכויים הגבוהים ביותר להעפיל אל הפלייאוף העליון מבין שלוש הקבוצות כשלה יש שלוש נקודות יותר מחיפה וקריית שמונה, אך מאזן שערים נחות. הפסד של סכנין מול הפועל ת"א שנלחמת נגד הירידה, בשילוב ניצחונות של חיפה וקריית שמונה - יביא אותה אל הפלייאוף התחתון.

חיפה שמחזיקה במאזן שערים נחות משל קריית שמונה, תהיה חייבת לנצח בהפרש גבוה כדי להבטיח פלייאוף עליון ולא לשחק בזה התחתון, לאחר 28 שנים.

עוד החלטה שעשויה להכריע לא מעט היא העובדה כי מכבי ת"א תשחק לפני האלופה ומוליכת הטבלה, הפועל באר שבע שתארח את בית"ר ירושלים באצטדיון טוטו טרנר ביום שני, יממה אחרי משחקם של הצהובים שיכולים להשוות את מאזן הנקודות עם הדרומיים, רגע לפני תחילת משחקי הפלייאוף.

רשימת המשחקים המלאה: מוצאי שבת - מכבי חיפה – הפועל רעננה 20:30; עירוני קריית שמונה – הפועל כפר סבא 20:30; בני סכנין – הפועל תל אביב 20:30.

ראשון - בני יהודה – הפועל אשקלון 19:00; מכבי תל אביב – הפועל חיפה 20:15/

שני - הפועל באר שבע – בית”ר ירושלים 21:00.