ארכיון
ארכיוןIDF Spokesperson

גורם בכיר בציבור הדתי המעורב בגיוס החיילים הדתיים לצה"ל מתייחס לראיון המיוחד שפורסם באתר צה''ל עם מפקד הגדוד המעורב החדש סגן-אלוף ניר דופט.

הגורם מציין כי צה"ל בחר במכוון קצין חובש כיפה, תושב יו"ש, לתפקיד השנוי במחלוקת בחברה הישראלית בכלל ובציבור הדתי בפרט, כחלק מניסיון של חטיבת דובר צה''ל "לשנות עמדות" בתוך הציונות הדתית ולגרום לצעירים הדתיים להתגייס ללא חשש מבעיות צניעות במהלך שירותם הצבאי.

סא''ל, דופט בן 34, תושב ברוכין שבשומרון ואב לארבעה ילדים. במשך כ-15 שנה מילא שרשרת תפקידי פיקוד בחטיבת הצנחנים והקומנדו, וכעת הוא נפרד מהכומתה האדומה לטובת הירוקה.

"לא ציפיתי לתפקיד הזה", מתוודה סא"ל דופט בריאיון ראשון מאז נכנס לתפקיד. "אם היו שואלים אותי לפני מספר חודשים מהו גדוד 47 - לא הייתי יודע לענות באופן חד משמעי. אבל ברגע שלקחתי על עצמי את האחריות, ונכנסתי לנעלי המפקד שמתווה דרך חדשה - הדרך להידבק בחיידק השאפתנות, היצירתיות והשליחות הייתה קצרה. זו זכות מיוחדת והזדמנות יוצאת דופן לבנות ולטפח את הדור הבא של הלוחמים והלוחמות של צה"ל".

לדבריו, הגדוד החדש הוא ראי לחברה הישראלית: "הגדרתנו היא גדוד מעורב, אבל אני חושב שכל הצבא שלנו הוא מעורב. יש אצלנו גברים ונשים, דתיים וחילוניים, בני העיר, המושב והקיבוץ. אני רואה במגוון הרחב הזה חלק מהאתגר ומהמשימה שלנו ליצירת חברה ערכית וצודקת, עם אנשים הדבקים זה בזה ורואים קדימה מעבר לכל קונפליקט".

על לוחמי ולוחמות הגדוד החדש, הפועל תחת פיקוד המרכז, תוטל האחריות לשמירת הביטחון בדרום הבקעה, בעוד שגדוד "אריות הירדן", הגדוד המעורב הנוסף בחטיבה, אמון על צפון המרחב.

"אני רואה כבר בעוד שנתיים את המפקדים הראשונים שיצמחו מהגדוד ויובילו את הלוחמים החדשים קדימה. אני רואה בסיס וחמ"ל מסודר שמהווים מקור ידע בכל הקשור לאימונים ולגזרה, ובהם חיילים גאים ושמחים בשירותם הצבאי. אני רואה אותנו מהווים מקור ביטחון לתושבי הבקעה. החלומות עוד גדולים, ואני מאמין שאם נדבק בכל העקרונות והערכים שלנו נצליח גם להגשים אותם".