סגן שר הביטחון, ח"כ אלי בן דהן
סגן שר הביטחון, ח"כ אלי בן דהןצילום: אלירן אהרון

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) חשף כי לאור גידול של מאות אחוזים בעתירות של פלסטינים לוארגוני שמאל קיצוני בדרישה לא לממש צווי הריסה לבניה בלתי חוקית, משרד הביטחון הוסיף בשבועות האחרונים שני תקנים של עורכי דין שיתמודדו עם העומס.

סגן השר בן דהן כינה את פעילות עמותות השמאל "טרור משפטי". בראיון לרשת ב' הוא אמר "יש פה טרור משפטי של ארגוני השמאל הקיצוני שלמדו את השיטה בשנים האחרונות להגיש בג"צים בעיקר כדי להגן על הבנייה הבלתי חוקית הפלסטינית וכמובן נגד בניה של יהודים. לצערי הרב בית המשפט שיתף איתם פעולה בשנים האחרונות וקיבל את עמדתם בדרך כלל.

"מדובר מלמעלה מ-100 בג''צים בכל שנה", סיפר הרב בן דהן. "יש עליה בבניה בלתי חוקית של פלסטינים, עם 'תכנית פיאד' להשתלטות על שטחי סי שבשליטת מדינת ישראל, ביודעין שמדינת ישראל לא חזקה באכיפה. משרד הביטחון מוסיף עוד שני עורכי דין שיטפלו במיוחד בבג"צים הללו ואני מקווה שזה יסייע".

בהמשך חשף סגן השר כי מתנהל משא ומתן בין משרד הביטחון ומשרד האוצר על הוספת כוח אדם למינהל האזרחי: "התקנים במינהל האזרחי קוצצו - מה שפגע בעיקר באוכלוסיה היהודית שגדלה וגם בפלסטינים. זו תוצאה של ימי אוסלו העליזים שאז חשבו שהמינהל האזרחי ייסגר ויהיה שלום. ובמקום שלום קיבלנו טרור.

"אנחנו כרגע מנהלים דיונים מול משרד האוצר להגדיל את כוח האדם במינהל האזרחי כדי לתת שירות לתושבים", הוסיף הרב בן דהן.

במענה לשאלה איך מטפלים בטרור המשפטי אמר סגן השר בן דהן: "התחלנו ברמת השקיפות וההימנעות מקבלת סיוע כספי ממדינות זרות שזה מטפל בשורש, בעמותות עצמן. אני חושב שהטיפול יבוא בעוד שני מישורים. האחד זה שפרקליטות המדינה תשנה את תשובותיה לבית המשפט העליון, כפי שהיא עושה בשנה האחרונה מאז שהתחלנו לפעול, שאינן מאשרות את התזות המשפטיות של העמותות שכל עניינן רק לפגוע בהתיישבות היהודית ולפתח את ההתיישבות הערבית''.

והדבר השני שאני מקווה שייתן את פירותיו בזמן הקרוב - לבית המשפט העליון יצטרפו שופטים עם הסתכלות אחרת, לאומית. תסתכלו מה קרה בפסק דין של עמונה. גם אנשי השמאל מבינים שההרס היה ללא תכלית ואף אחד לא נהנה ממנו. פסק הדין הראה את הכישלון החמור של בית המשפט העליון שנענה ליצירות הללו וקיבל אותן והרס ללא שום מטרה וצדק".

בהתייחסו להצהרת שר הביטחון אביגדור ליברמן ולפיה החלת ריבונות כעת תוביל למשבר ביחסים עם טראמפ אמר בן דהן ''הקואליציה מורכבת ממפלגות שונות ולכל מפלגה האג'נדה שלה. בסופו של דבר הממשלה צריכה לקבל החלטות במשותף או על פי רוב. ואני מאמין שהרוב בקואליציה יקדם התייחסות אחרת להתיישבות ואני מקווה שזה מה שיקרה בזמן הקרוב".