לפיד וראשי המועצות במסיבת העיתונאים
לפיד וראשי המועצות במסיבת העיתונאיםצילום: דוברות

שבעה ראשי מועצות מהפריפריה והמרכז הודיעו היום (שני) על הצטרפותם למפלגת "יש עתיד" בראשות ח"כ יאיר לפיד.

בין ראשי הרשויות שמצטרפים למפלגה: ראש מועצה אזורית גולן אלי מלכה, ראש מועצה אזורית בני שמעון סיגל מורן, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה ד"ר אייל בלום, ראש מועצה אזורית עמק המעיינות יורם קרין, ראש מועצה אזורית יואב ד"ר מטי הרכבי-צרפתי, ראש מועצה אזורית ברנר דורון שידלוב וראש מועצה אזורית מגילות ים המלח אריה כהן.

במסיבת עיתונאים משותפת אמר לפיד ''זה יום שמח ל'יש עתיד'. שבעה ראשי מועצות באים אלינו מהליכוד, מהעבודה, מרשימות עצמאיות, מהדרום העמוק ומהצפון הרחוק. ראוי לציין שיש ביניהם גם את שתי הנשים היחידות בישראל העומדות בראש מועצה אזורית. הם אנשים שבאו לעבוד. אף אחד מהם לא ביקש שום דבר בתמורה להצטרפות שלהם ל'יש עתיד'.

"הם באים אלינו מפני שהם לא מוכנים עוד להגדיר את עצמם לפי מה ששונה ומפריד, מפצל ומשסע, אלא רוצים לאחד ולחבר. כולנו מאמינים בכך שאנחנו מוכרחים להחזיר את הממלכתיות לחברה הישראלית. לייצר שיח מכבד, להקשיב לא רק לצעוק, להגדיר מטרות משותפות ואז ללכת ולגרום להן לקרות''.

לדברי לפיד, ''ראשי המועצות האלה מייצגים את השילוב הנכון בין העבר לעתיד. בין הציונות של בן גוריון ובגין, לצעירים בשנת שירות ששואלים את עצמם איך לתת יותר, לא איך לקחת. החיבור הזה, האנשים האלה, הם משהו חדש, כמו פעם. אני מודה להם על האמון שהם נותנים ב'יש עתיד'. על העובדה שהם שמים את הערכים לפני הפוליטיקה".

אלי מלכה, ראש מועצה אזורית גולן, אמר כי ''כדי שתהיה חברה סולידרית יותר חשבנו שאנחנו צריכים לעשות מעשה. החלטנו ביחד שאנחנו נצטרף לכוח פוליטי ובאופן טבעי הגענו למסקנה שהמקום הטבעי והנכון להיות בו, וקבוצת החברים המרכיבים אותה, היא 'יש עתיד'.

''באנו לעבוד ולא ביקשנו שום תפקיד. אפשרו לנו להשתלב באופן מידי בגיבוש המצע והכנת תכניות העבודה כדי ליצור את המהפך הנדרש בהתייחסות לחקלאות ולפריפריה ובעיקר איך מעצבים את דמותה של החברה בישראל", הוסיף.