אלאור אזריה
אלאור אזריהצילום: תומר אפלבאום - "הארץ"

התביעה הצבאית הגישה היום (שלישי) ערעור על גזר הדין שהוטל על החייל אלאור אזריה, לבית הדין הצבאי לערעורים בבסיס הקריה בתל אביב.

החלטת התביעה הצבאית להגיש ערעור התקבלה לאחר שעו"ד יורם שפטל, פרקליטו של אזריה, עשה זאת גם כן.

התובע, סא"ל נדב וייסמן, טוען כי קיים פער בין הכרעת הדין לבין עונש המאסר שהוטל על החייל, שלפי התביעה היה קל מידי.

התביעה מבקשת מבית הדין לערעורים להחמיר את העונש שנגזר על החייל שהורשע בהריגה. "מן הדין להחמיר בעונשו של אזריה והעמדתו על 36 עד 60 חודשים", נכתב בערעור. "העונש שהושת על אזריה מקל בצורה מופרזת ואינו עולה בקנה אחד עם רמת הענישה המקובלת והראויה למעשיו".

"מתחם הענישה שקבעה דעת הרוב בבית הדין אינו הולם את מעשיו של אזריה ואת נסיבותיו החמורות של האירוע. העונש חורג בצורה משמעותית ביחס לרמות הענישה המקובלות על פי פסיקת בית המשפט העליון ואינו מעביר לחיילי צה"ל ולחברה כולה את המסר הערכי הראוי בנסיבות העניין", כתבה התביעה הצבאית.

ניסו לסחוט אותנו שלא נגיש ערעוריוני קמפינסקי

בשבוע שעבר טען עו"ד יורם שפטל כי הצבא והפרקליט הצבאי הראשי ניסו לסחוט את משפחתו של אלאור אזריה, כדי שלא תגיש ערעור על גזר הדין.

"הפצ"ר התחייב שלא לערער על העונש אם אנחנו לא נערער. זו סחיטה. אנשי הממסד פעלו יחד עם כלבלבי התקשורת למנוע זאת אבל לא הצליחו והערעור הוגש", אמר עו"ד שפטל במסיבת עיתונאים שכינס עם הוריו של החייל.

הוא הוסיף, "מהרגע הראשון מסומן האשם, ואז כל החקירה מכוונת לנסות להפליל את הנחקר ולא להגיע לחקר האמת. אלאור היה קורבן של החקירה הזו".

כזכור, עורכי הדין האחרים שליוו את המשפט - אייל בסרגליק, אילן כץ וכרמית שחיבר, החליטו לפרוש מצוות ההגנה בעקבות הגשת הערעור.

"אנו, שליווינו את אלאור לאורך שנה בדיוק עשינו ימים כלילות בחברות אישית ובמוטיבציה אינסופית עבור אלאור ומשפחתו והשגנו עבורם תוצאה עונשית פנטסטית ובלתי אפשרית בתיק של רצח שהפך להיות הריגה עם סרטון", כתבו השלושה בהודעה שפרסמו.

הם הוסיפו כי "הגם שאנו סבורים שהכרעת הדין שגויה ומנותקת מהראיות, ולכן גם כתבנו 50 עמודי ערעור מהערעור שהוגש שהועבר לעורך דין שפטל, סברנו שהגענו למיצוי מקסימלי בערכאה זו ושיש לפנות בשלב הזה לאפיקים נוספים אלטרנטיביים לטובת החייל שאותם אף הצענו למשפחה ולאלאור לעשות ללא עלות ובהתנדבות על מנת שלא תהיה כל תלות כלכלית בגורם כלשהו", הוסיפו עורכי הדין. ''המשפחה ואלאור סבורים ובצדק מבחינתם שהמתווה הנכון הוא ערעור. נעמוד לרשותם בכל דבר שיצטרכו בהמשך".