הרב לוינשטיין: "שיגעו לנו את הילדות"מכינת עצם
מתוך וידאו של מכינת עוצם

הרב יגאל לוינשטיין, מראשי המכינה הקדם צבאית בעלי, שב ומזהיר היום (שלישי) כי צה"ל משנה את צביונו.

"10 שנים אני פותח 'במחנה', רק תמונות של בנות וכולן צבעי הסוואה, רוקיסטיות. מישהו אמר לי אל תדאג, הן מתאמנות לקראת החתונה, להתאפר, לא יודע מי יתחתן איתה", צוטט הרב בערוץ 10.

בנאום במכינה הקדם צבאית "עוצם" אמר הרב, "אני לא מפחד להתחתן בצבא, כי כשאתה חם מהתנור אתה בוחר אישה חמה בדוסיות. ודאי שהיא חמה כי היא אישה, אם לא שירתה בקרק"ל, אחרת איך תהיה חמה?", הוסיף הרב.

"אז מה אם תהיה מפקדת פלוגה? שאלה של שיגעון, זה שייך לבית משוגעים. אבל זה ילדה דתית, עזבו את החילונים. שיגעו לנו את הילדות, מגייסים לנו אותן לצבא. הן נכנסות יהודיות, הן לא יהיו יהודיות בקצה. לא במובן הגנטי, כל מערכת הערכים תשתבש, סדרי עדיפויות, בית, קריירה - ישגעו את כולן, אסור להסכים לזה".

הרב תקף בחריפות את הניסיון של צה"ל להגדיר מחדש את המושג "משפחה", "תספר לילדים בלילה סיפורי מורשת קרב, סיפורי מארבים. ילד יעצבן אותה, בית משוגעים, קוראים לזה משפחה חדשה, שני אבות".

כזכור, בקיץ האחרון תקף הרב לוינשטיין, מראשי המכינה בעלי, את חברי הקהילה הגאה ואת צה"ל - ועורר סערה גדולה. בעקבות נאומו, שלח הרב מכתב הבהרה למנכ"ל משרד הביטחון, שהזמין את לוינשטיין לבירור, בו טען כי דבריו התפרשו שונה מהדרך שאליה הוא התכוון.

"לכולם יש מקום בצה''ל, ללא קשר לרקע שלהם, להשקפת עולמם או לנטיותיהם האישיות", כתב הרב במכתב לאלוף (במיל') אודי אדם. למרות דבריו, הורה אדם לצה''ל לנתק את הקשר עם הרב לוינשטיין.

בעקבות דברי הרב לוינשטיין היום דרש ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) למנוע מהרב להופיע בבתי ספר ומכינות קדם צבאיות, "פוגע בבנות דתיות, פוגע בנשים ומעל הכל פוגע בצה"ל".

שטרן: להרחיק את הרב לוינשטין ממכינות