הפגנת חרדים קיצוניים בירושלים נגד הגיוס
הפגנת חרדים קיצוניים בירושלים נגד הגיוסצילום: חזקי ברוך

בית משפט השלום בירושלים גזר חמישה חודשי מאסר שירוצה בעבודות שירות, על גבר חרדי, אב לשישה, שגידף חייל צה''ל ושוטרים.

האיש, אהרון קורלנדסקי בן ה-35, נאשם בהעלבת עובד ציבורי ובעבירה של תקיפת עובד ציבור. השופטת ג'ויה סקפה שפירא גזרה עליו גם ארבעה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שלום, קנס בסך 500 ש''ח ופיצוי בסך 1,000 ש''ח שיועבר לחייל.

בכתב האישום נאמר כי קורלנדסקי העליב את החייל שהגיע עם אביו להתפלל בבית כנסת בשכונת עזרת תורה בירושלים, קרא לעברו מספר פעמים "חרד''ק" וביקש ממנו לעזוב את בית הכנסת.

מספר ימים לאחר האירוע, עת נחקר בתחנת המשטרה על האירוע שהתרחש בבית הכנסת, צעק הנאשם וגידף את השוטרים במהלך חקירתו.

בין היתר אמר קורלנדסקי לשוטרים: "עמלקים היום לא תישארו בין החיים, משטרה של עמלקים, שטן''.

קצין משטרה שהיה במקום ביקש מקורלנדסקי להירגע ולדבר בנימוס, אך הוא קם מכיסאו, נצמד על הקצין, סירב לשבת והתפרע. קצין המשטרה אחז בו וביקש להושיבו על כיסא, קורלנדסקי השתולל, דחף את הקצין והדף אותו לעבר קיר גבס, וכתוצאה מכך הקיר ניזוק.

השופטת ג'ויה סקפה שפירא אמרה בעת מתן גזר הדין כי "מעשי אלימות ומעשים של ביזוי וביוש חיילי צה"ל, בפרט כאלה הבאים מרקע חרדי, הולכים ומתרבים. הגורמים המתנגדים לגיוס חרדי לצה"ל מנהלים מערכה עיקשת במספר חזיתות, חלקן חוקיות ולגיטימיות, וחלקן האחר, לדאבון הלב, בלתי חוקיות. בכלל זה מוכרות תופעות של קריאות גנאי לעבר חיילים לובשי מדים, הדרתם מבתי כנסת ומוסדות לימוד, פרסום שמותיהם ושמות בני משפחותיהם ב'פשקווילים' ובהם ביטויי נאצה על מנת לבייש ולפגוע במעמדם בקהילה, מעשי אלימות כנגד חיילים ואירועי התפרעות המוניים על רקע התנגדות לגיוס.

"דומה כי מנהלי המערכה אינם בוחלים בשום אמצעי", אמרה השופטת והדגישה: ''מובן שאין לייחס ביצוע מעשים אלה לנאשם עצמו. עם זאת יש בהם כדי ללמד על התופעה, מימדיה, והסכנות הכרוכות בה לשלטון החוק והדמוקרטיה".