אברהם נגוסה
אברהם נגוסהצילום: אלירן אהרון

יו"ר ועדת העלייה והקליטה של הכנסת ח"כ אברהם נגוסה (ליכוד) עמד בראש משלחת של חברי כנסת שיצאה לאתיופיה.

לערוץ 7 הוא אומר כי בביקור התגלה המחזה המביש, כלשונו, של אלפי יהודים שמעוכבים באמתלאות שונות ולא עולים ארצה למרות החלטת ממשלת ישראל.

עצוב לגלות שעוד ועוד יהודים שהיו צריכים לעלות ארצה מסיימים את חייהם בנכר, אומר נגוסה, "למרות החלטת ממשלת ישראל להעלות את 9000 אנשי הקהילה בתוך חמש שנים הרי שבפועל העלו עד כה 83 עולים בלבד. שמענו הרבה תירוצים ורצינו לראות במו עיננו מה קורה, הגענו לאתיופיה כדי לפקח על יישום החלטת הממשלה ומדוע היישום מתעכב".

נגוסה טוען כי מדובר בגרירה רגליים מכוונת, "הגענו ביום חמישי ורק ביום שני שלפני פקידי משרד הפנים בגונדר התחילו לעבוד, באדיס אבבה אפילו לא התחילו לעבוד, פקידי משרד הפנים אמרו לנו שהשגרירות לא הקצתה להם מבנים, פנינו לשגרירות ואז פתאום הראו לנו חמישה חדרים שהוקצו לזה, אתה רואה שהם כל הזמן מחפשים תרוצים והכל כדי לא לעלות את האחים שלנו".

לא יעלה על הדעת שהחלטות הממשלה לא מיושמות, אומר נגוסה, "אם הממשלה מזלזלת בהחלטותיה אנחנו באמת במצב קשה. אם במדינה דמוקרטית מתעלמים מהחלטות אז אנחנו בבעיה. ולכן אנחנו כחברי הכנסת תפקידנו לפקח על הממשלה ועל ביצוע ההחלטות. חזרנו מאוכזבים כועסים וממורמרים, הקהילה שם במצב קשה מאות יהודי אתיופיה מתו באדיס אבבה ובגונדר. ואני מודיע שאנחנו נקים מטה מאבק פרלמנטארי ונאחד את כל הכנסת כולל האופוזיציה כדי להפעיל לחץ על ממשלת ישראל להביא את אחינו שנמצאים שם ארצה. הגיע הזמן לעצור את האפליה, כל יהודי העולם עולים לכאן ומתקבלים בפרחים ואת יהודי אתיופיה לא רוצים ".