שגריר ישראל באו"ם דני דנון
שגריר ישראל באו"ם דני דנוןצילום: המשלחת הישראלית לאו"ם

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שיגר בימים האחרונים מכתב לשגרירי המדינות התורמות לאונר"א ובו הוא קורא לחקור את קשרי חמאס ואונר"א.

זאת, בעקבות בחירתם של יו"ר איגוד העובדים של אונר"א ומנהל בית ספר בארגון, סוהיל אל-הינדי, ושל מוחמד אל ג'מסי, מהנדס העובד במחלקת ההנדסה של אונר"א, להנהגה הפוליטית של החמאס ברצועת עזה.

דנון כתב לשגרירים, "יש לשים סוף אחת ולתמיד למצב האבסורדי הזה בו עובדי אונר"א שאמורים לעסוק בסיוע הומניטרי מנצלים את כוחם ופועלים בשירות ארגוני טרור הקוראים להשמיד את מדינת ישראל. המקרים האלה מהווים הוכחה נוספת לניצול הציני שנעשה בכספי הסיוע לצרכי מימון הטרור".

לדבריו, "זוהי אינה הפעם הראשונה בה אנו חושפים מחדל כזה, המצטרף לשורת מקרים בהם הוכחנו כי מוסדות הארגון משמשים להסתה ולפעילות אנטי-ישראלית. העובדה כי עובדים בארגון שימשו כפעילים מוכרים בחמאס במשך זמן כה רב מטילה צל כבד על עובדי הארגון ומעלה שאלות קשות על הנעשה באונר"א".

"יש לחקור לעומק את התנהלות הארגון שאפשרה מצב כזה ולנקוט בצעדים מיידיים ומרחיקי לכת כדי לייצר מנגנוני פיקוח שימנעו הישנות של מקרים מסוכנים כאלה", סיכם השגריר ישראלי.