בניין הסנאט בוושינגטון
בניין הסנאט בוושינגטוןThinkstock

הסנאט של ארה"ב דורש מהממשל של הנשיא דונלד טראמפ לפעול בכדי לשים סוף לגלי האיומים המופנים נגד מוסדות יהודיים ברחבי ארה"ב, ובעיקר נגד מרכזי הקהילות היהודיות (JCC).

"אנו מודאגים מכך שמספר התקריות תופס תאוצה, ומכך שחוסר היכולת לפעול נגד האיומים הללו ולהרתיע מפני ביצועם יעמיד חפים מפשע בפני סכנה, ויאיים על יכולת ההישרדות הכלכלית של מוסדות ה-JCC", נאמר במכתב החתום על ידי כל 100 הסנאטורים.

המכתב נשלח היום (שלישי) אל השר לביטחון המולדת, ג'ון קלי, התובע הכללי, ג'ף סשנז, וראש ה-FBI, ג'יימס קומי.

"אנו מעודדים אתכם בזאת לתקשר עם מוסדות JCC אינדיבידואליים, עם ארגון ה-JCC של צפון אמריקה, עם בתי ספר יהודיים (day schools), עם בתי כנסת ומוסדות קהילתיים יהודיים אחרים, לגבי סיוע לקורבנות, והזדמנויות למענקים או סיוע פדרלי אחר שעשוי להיות זמין, בכדי לשפר את אמצעי הביטחון ולהגביר את המוכנות", נאמר בהודעת הסנאטורים.

"אנו גם מכירים בכך שהנטייה האנטישמית מונחת בבסיס גלי האיומים האלה, ומעודדים את המחלקות שלכם להמשיך ולהזכיר לזרועות אכיפת החוק ברמות המדינתיות והמקומיות את מחויבויותיהם על פי 'חוק סטטיסטיקת פשעי השנאה' וחוקים פדרליים אחרים", נכתב שם.

יוזמי המכתב הם הסנאטורים גארי פיטרס (דמוקרט ממישיגן), רוב פורטמן (רפובליקני מאוהיו), מרקו רוביו (רפובליקני מפלורידה) וביל נלסון (דמוקרט מפלורידה).