ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מדוע ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) נמנע בחוק המואזין שהפך את הכנסת לזירת התגוששות?

מקורבי אייכלר הסבירו כי ההימנעות בחוק המואזין היא צעד מחאתי נגד וועדת השרים לענייני חקיקה המסרבת לדבריהם לקדם את הצעות החוק שלו.

לאחרונה העלה יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ אייכלר מספר הצעות חוק חברתיות אך יו"ר הוועדה שרת המשפטים שקד בוחרת, לדבריהם, שלא לקדמן.

כזכור, סיעת יהדות התורה התנגדה לחוק המואזין מלכתחילה ובשל החשש מפגיעה בצופרי השבת בריכוזים החרדיים. אולם לאחר דין ודברים עם שר הבריאולת יעקב ליצמן, הגיעה הקואליציה לנוסחת פשרה לפיה החוק יחול רק בין השעות 23.00 ל-7.00 למחרתו של יום.

בדברי ההסבר נכתב: "מאות אלפי אזרחים בישראל, באזורי הגליל, הנגב, ירושלים, ומקומות אחדים במרכז הארץ, סובלים באופן שיגרתי ויומיומי מרעש שנגרם כתוצאה מקריאות המואזין במסגדים. רעש זה נוצר כתוצאה משימוש במערכת כריזה, המטרידה את מנוחתם של אזרחים מספר פעמים ביום, לרבות בשעות הבוקר המוקדמות. החוק המוצע מביא תפיסת עולם לפיה חופש הדת לא צריך להוות גורם בפגיעה באיכות החיים, ומציע כי בבתי תפילה ייאסר השימוש במערכות כריזה על מנת לקרוא למתפללים או על מנת להעביר מסרים דתיים או לאומיים".

לאורך כל הדיון נשמעו מחאות קולניות מצד חברי הרשימה המשותפת. חבר הכנסת אוסמה סעדי הוצא מהמליאה לאחר שנקרא לסדר שלוש פעמים. חברי הכנסת מסעוד גנאים ואיימן עודה הוצאו מהמליאה לאחר שקרעו את הצעת החוק. חבר הכנסת אחמד טיבי קרע את ההצעה מעל הדוכן.

בוידאו ההצבעה על חוק המואזין

"חוק המואזין" עבר בקריאה טרומית