השופטת הזהירה. אלאור אזריה
השופטת הזהירה. אלאור אזריהצילום: פלאש 90

סנגורו של אלאור אזריה, יורם שפטל, קורא לפסול את ערעור התביעה במשפט עזריה, משום שלטענתו יש בידו הוכחה שפרקליטיו הקודמים של החייל סיכמו מראש עם התביעה הצבאית שלא לערער.

שפטל הגיש לבית הדין הצבאי מכתב שקיבל במייל מהסנגורים הפורשים יום לפני הגשת הערעור, בו הם מודים שהפרקליט הצבאי הראשי התחייב בשיחה איתם כי אם הם לא יגישו ערעור - גם התביעה לא תערער על גזר הדין.

"הראייה שהוגשה מוכיחה חד משמעית את אמירתו המפורשת של הפצ"ר לסנגוריו הקודמים של המערער, לפיה ערעור על קולת העונש יוגש אך ורק אם המערער יממש את זכותו החוקתית - על חוקית, לערער על הרשעה, כאשר הוא זועק לחפותו", כתב שפטל בבקשה שהגיש לבית הדין.

"הנה כי כן, ברור כשמש בצהרי היום כי הודעת הערעור על קולת העונש, הוגשה מן המניעים הפסולים והנפסדים ביותר האפשריים.

במילים אחרות, הערעור על קולת העונש הוגש לא מן הנימוקים הכתובים בו, אלא אך ורק משום שנכשל הלחץ הבלתי מתון - בלשון המעטה דהמעטה - שהופעל על המערער באמצעות סנגוריו הקודמים, שלא להגיש ערעור על הרשעתו, לחץ נפסד שנכשל והערעור הוגש", לשון המכתב.

לעיון בבקשה

התביעה הצבאית הגישה אתמול (שלישי) ערעור על גזר דינו של החייל אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל ונידון ל-18 חודשי מאסר בפועל.

התביעה טוענת בערעור כי מדובר בעונש קל לעומת הכרעת הדין החד משמעית והחריפה שנתנו השופטים פה אחד, ולעומת תקדימי עבר שהוצגו בפניהם. "בית הדין התבסס עצמו בגזר הדין על תקדימים אלו, קבע כי עניינו של המשיב חמור מהם, וחרף זאת קבע מתחם ענישה ששני צדדיו חורגים לקולא מן המתחייב לאור התקדימים", נכתב בערעור.

התביעה דורשת עונש מינימלי של שנתיים מאסר וחצי, כפי שסבר שופט המיעוט בגזר הדין, או לשוב למתחם הענישה שביקשה מלכתחילה: שלוש עד חמש שנות מאסר.

שפטל: "ערעור לא ענייני אלא מעשה נקם"