נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט מאמין כי הבחירות עדיין אינן באופק. הוא מעריך כי חקירות נתניהו לא יולידו כתב אישום אך כמו עמיתיו בקואליציה הנערכים לבחירות, הוא אינו נותר מאחור.

על רקע הקדמת הפריימריז בבית היהודי אומר בנט בשיחות סגורות כי הוא מכוון להנהגה.

בנט מעריך כי לקראת הבחירות מפלגתו תתפוס גובה בסקרים ובמידה ונתניהו יוצא מהמשחק הפוליטי, הליכוד יצנח דרמטית, דבר שימצב את הבית היהודי בראשותו כאלטרנטיבה ריאלית. מנגד, בנט מאמין כי מועמדותו של יאיר לפיד לראשות הממשלה רעה למדינת ישראל.

וכאן נכנסת תוכניתו של בנט. לערוץ 7 נודע כי כדי לבלום את עליית לפיד בסקרים ינסה השר בנט לקראת הבחירות להתמזג עם מפלגת הליכוד, כמו שעשתה בעבר ישראל ביתנו, וביום שאחרי נתניהו לכבוש את ההנהגה דרך מפלגת השלטון.

במידה ונתניהו ימשיך לכהן בבחירות הבאות כיו"ר הליכוד, צפוי בנט לדרוש - מתוך הליכוד או מחוצה לו - את תיק הביטחון לידיו - הבטחה לה זכה ערב הבחירות האחרונות שכזכור הופרה על ידי ראש הממשלה.

בנט בשיחות סגורות מודה כי לא הצליח לממש את האג'נדה המדינית שלו בכל הנוגע לבניה מחוץ לגושים וטוען כי למרות הלחצים מימין, נתניהו מאמין בכל מאודו במדיניות 'שתי המדינות'. השר בנט מתכוון לנצל את הסמכות שלו כדי לשריין שני חילונים ברשימת "הבית היהודי".