הרב יגאל לוינשטיין
הרב יגאל לוינשטייןצילום: מיוטיוב

פרקליטות המדינה הודיעה היום (רביעי) כי אין עילה לפתוח בחקירה פלילית נגד הרב יגאל לוינשטיין, מראשי המכינה הקדם צבאית בעלי, לאחר שכינה בחודש יולי את הלהט"ב "הזויים", "סוטים" ו"אנשים שאיבדו את הנורמליות של החיים".

בחודש יולי פנתה תנועת "ישראל חופשית" ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד הרב. במכתב מהפרקליטות שהתקבל הבוקר במשרדי התנועה נכתב כי אין עילה לפתוח בחקירה היות והרב לוינשטיין "לא קרא לפעול באלימות כלפי חברי קהילת הלהט"ב".

במכתב נאמר, כי בנסיבות העניין אין מקום לפתיחה בחקירה פלילית נגד הרב לוינשטיין – לא בחשד לפרסום לשון הרע נגד ציבור ואף לא בחשד להסתה לאלימות, בין היתר משום שמדבריו עולה כי "הוא לא קרא, אף לא במשתמע, לפעול באלימות כלפי חברי קהילת הלהט"ב, או כלפי כל אדם אחר. על כן, לא מתקיים היסוד התוכני הקבוע בעבירת ההסתה לאלימות".

מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית", מיקי גיצין, אמר כי "לצערנו, אחרי למעלה מחצי שנה הפרקליטות סוף סוף נאותה להשיב לפנייתנו ולא מצאה לנכון אף לבדוק אפשרות לכך שדבריו המסוכנים של הרב יכולים להוביל לאלימות בקרב אותם ציבורים שמחנך, לכאורה תחת הכסות של חופש הביטוי.

''אני מצר על כך שהפרקליטות לא מוצאת לנכון לבחון את האפשרות כי דבריו של לוינשטיין הינם דברי בלע והסתה וחלילה נראה מצב כפי שקרה עם 'תורת המלך' שתפיסות דתיות לכאורה, הופכות לפעולה ממשית נגד החברה הישראלית", הוסיף גיצין.

הרב לוינשטיין: "שיגעו לנו את הילדות"מכינת עצם