ג'ורג' סורוס
ג'ורג' סורוסצילום: רויטרס

המיליארדר ג'ורג' סורוס העניק כרבע מיליארד דולר לארגונים שעומדים מאחורי שתי מחאות הנשים הגדולות שנערכו באחרונה נגד דונלד טראמפ בארה"ב. כך חושף מאגר המוחות השמרני "המרכז למחקרי מדיה".

סורוס הוא יהודי הונגרי. בזמן השואה, כנער, עבד בשירותו של פקיד שבזז את רכושם של יהודים שנשלחו למחנות הריכוז. הוא אמר כעבור שנים שתקופה זו היתה המאושרת בחייו.

היום (רביעי) נערכה שביתת נשים תחת הכותרת "יום ללא אישה", וב-21 בינואר נערכה מחאת ענק בוושינגטון לאחר השבעתו של טראמפ. מאחורי שני האירועים עומדים אותם הארגונים.

"המרכז למחקרי מדיה" טוען כי המיליארדר – שהונו נאמד בכ-25 מיליארד דולר – העניק 246 מיליון דולר למאה ארגונים, מבין 544 הארגונים שחברו לארגן את הצעדה הגדולה בינואר.

"תרומות אלה מייצגות רק שבריר מתוך ההשפעה הגלובלית המאסיבית של סורוס", אמרו במרכז. "קרנות 'החברה הפתוחה' שלו הוציאו יותר מ-13 מיליארד דולר בכדי לקדם את השקפותיו הגלובליסטיות והאנטי-אמריקניות".

מחאת הנשים בינואר ביטאה התנגדות עזה לבחירתו של טראמפ, והציגה את ההתנגדות הזו כאילו היא מחייבת כל אישה באשר היא אישה. ואולם, יותר מ-40% מנשות ארה"ב הצביעו עבור טראמפ. השמרנים בארה"ב מבינים כיום שהתנועה הפמיניסטית-רדיקלית היא עמוד התווך של השמאל הקיצוני.