ליברמן וטילרסון
ליברמן וטילרסוןצילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, נפגש היום (רביעי) בוושינגטון עם מזכיר המדינה של ארה"ב רקס טילרסון.

השרים דנו על מגוון נושאים ביחסי ישראל וארה"ב ועל הסוגיות המשותפות העומדות על הפרק.

ליברמן ביקש מהמזכיר טילרסון שמחלקת המדינה תבחן מחדש את מדיניותה של ארה"ב כלפי המועצה לזכויות אדם של האו״ם וכלפי סוכנות האו"ם לפליטים אונר"א. "הן אינן ממלאות את התפקיד שנועד להן. במקום זאת עוסקת המועצה לזכויות אדם בהכפשתה של ישראל ובניסיונות לפגוע בה באמצעות עיוות המציאות.

"לא ייתכן'', הדגיש ליברמן, ''שיותר מ-60% מן ההחלטות שמתקבלות במועצה הן החלטות העוסקות בישראל וזאת במקום לעסוק במצב זכויות האדם באיראן ובצפון קוריאה וברצח ההמוני ובמעשי הזוועות המתרחשים בסוריה''.

לאור זאת ביקש שר הביטחון מהמזכיר טילרסון שארה״ב תבחן את האפשרות לפרוש מן מהמועצה לזכויות אדם ולהפסיק להשתתף במימונה ותבחן את התנהלותה של סוכנות הפליטים אונר״א ואת הקריטריונים לפעילותה.

השרים טילרסון וליברמן דנו בפגישתם גם ביחסי ישראל והפלסטינים והשר ליברמן אמר למזכיר טילרסון כי ''ההתנחלויות הן אינן מכשול לשלום, הן לא מנעו הסכמי שלום עם מצרים ועם ירדן והן גם לא המכשול להסדר עם הפלסטינים.

''גם פינויים של 21 יישובים פורחים מעזה לא הוביל לשלום אלא לירי רקטות על ישראל'', אמר השר ליברמן והוסיף כי ''לצערנו ישנם גורמים בקהילה הבינלאומית שמנצלים את ההתנחלויות ומשתמשים בהן כתירוץ כדי להסית נגד ישראל, וזאת על אף שהטרור וההסתה לאלימות לא מגיעים מישראל או מההתנחלויות אלא דווקא מהצד הפלסטיני''.

השרים דנו גם במתרחש בסוריה ובלבנון ובהשפעתה השלילית של איראן על הנעשה באזור ,ועל כך שהיא מערערת את היציבות במזרח התיכון וממשיכה להפיץ טרור בעולם כולו.

ליברמן הודה למזכיר טילרסון על ידידותו הכנה עם ישראל ועל קבלת הפנים החמה ובסיום הפגישה הרשמית קיימו השרים טילרסון וליברמן שיחה בארבע עיניים.