כובש שער הניצחון רוברטו. עשה היסטוריה
כובש שער הניצחון רוברטו. עשה היסטוריהצילום: רויטרס

המהפך הגדול ביותר בכל הזמנים בתולדות הכדורגל. איזו דרמה ענקית התרחשה הערב (רביעי) באצטדיון הקאמפ-נואו שבברצלונה.

היה זה כשברצלונה הגדולה אירחה באצטדיונה הביתי את מאריס סן ז'רמן הצרפתית, למשחק הגומלין במסגרת שלב שמינית גמר ליגת האלופות. הקטאלונים הגיעו לאחר התבוסה בתוצאה 0:4, במשחק הראשון שהתקיים בצרפת, בידיעה שרק ניצחון בהפרש של חמישה שערים יעלה אותם אל השלב הבא, שלב רבע הגמר.

עד הערב, מעולם לא הצליחה קבוצה בליגת האלופות לחזור מפיגור בן ארבעה שערים. עד הערב, הצרפתים לא הפסידו העונה בפער בן ארבעה שערים או יותר.

הספרדים עלו ליתרון מוקדם כבר בדקה ה-3 משער של לואיס סוארס, ולפני הירידה למחצית הספיקו לכבוש שער נוסף.

בפתיחת המחצית השניה הצליחו הספרדים להכניס את הצרפתים לפאניקה כשכבשו שער שלישי והיו רחוקים מרחק שער אחד משיוויון, או אז אדינסון קאבני כבש שער חשוב שגרם למארחים מברצלונה כמעט ולאבד תקווה.

ואז הגיעה הדקה ה-88. ניימאר כבש שער מרהיב בבעיטה חופשית ולאחר 2 דקות הוסיף שער נוסף מבעיטת עונשין מ-11 מטרים.

עמוק בתוך תוספת הזמן סרג'י רוברטו המחליף עשה את הלא יאומן כשכבש שער גדול, בדקה ה-95, שקבע - 1:6 היסטורי לברצלונה שעולה לשלב הבא.

לא חסרים סופרלטיבים שאפשר לכתוב על ברצלונה ומה שעשתה הערב במשחק הגומלין של שלב שמינית גמר ליגת האלופות. בשנים האחרונות מיצבה עצמה ברצלונה כקבוצה הטובה בעולם, בעיקר בזכותו של כוכבם הגדול, ליאו מסי. דווקא הערב, השחקן הארגנטינאי היה חלש ולא מורגש ובכל זאת הקטאלונים הצליחו לעשות את הבלתי יאומן.

העונה בארסה כבר לא מה שהייתה כשגם בליגה היא מוצאת את עצמה רודפת אחרי היריבה השנואה, ריאל מדריד. אבל הספרדים המצויינים הוכיחו שוב כי בכדורגל הכל אפשרי.