אורי אלון. ירושלים תעפיל לגמר האירופי?
אורי אלון. ירושלים תעפיל לגמר האירופי?צילום: אלן שיבר, מנהלת הליגה

בתום המשחק השלישי בסדרת רבע הגמר בין ולנסיה הספרדית וחימקי מוסקבה הרוסית, נקבע כי היריבה הבאה של הפועל ירושלים במפעל היורוקאפ האירופי תהיה הקבוצה הספרדית, אותה כבר פגשו פעמיים העונה האדומים מהבירה.

הספרדים הביסו את הרוסים במשחק השלישי והקובע בתוצאה 76:92, למרות מחצית ראשונה מאוזנת וצמודה, ועם יתרון הבייתיות יפגשו את האדומים מירושלים לסדרה בסופה תעפיל קבוצה אחת אל גמר המפעל.

בשל יתרון הבייתיות שעומד לזכות הספרדים, המשחק הראשון בסדרת חצי הגמר ייערך בספרד, כשהמשחק השני, שייערך בירושלים, נמצא בסימן שאלה גדול. הסיבה: אירוע מרתון ווינר ירושלים שיתקיים באותו היום בבירה, כשבנוסף המשחק לא יכול להתקיים בשבת על פי חוקי המדינה.

מאחר שערב קודם למשחק היכל הארנה תפוס על ידי אירוע המרתון בו יתקיים ערב הפסטה המסורתי, שוקלים בעיריית ירושלים וחברת אריאל שמנהלת את היכל הפיס ארנה, מספר חלופות ביניהן העברת אירועי המרתון לבנייני האומה או קיום המשחק בשעה 14:00 ביום שישי ושליחת הקבוצות להתאמן בת"א.

בין כך ובין כך, נראה שדרכם של הירושלמים במפעל האירופי הבכיר קיבלה מכה אנושה הערב, מאחר שהיריבה הספרדית נראית כמו מישהי בלתי מנוצחת.

פעמיים בלבד הפסידה העונה במפעל האירופי ולנסיה, אחת מאותן הפעמים היה לירושלמים. הסיכויים שזה יקרה שוב על גבול האפסיים. הספרדים, שהגיעו בעונה שעברה לגמר היורוקאפ, וזכו בו שלוש פעמים בהיסטוריה, מדורגים במקום החמישי בליגה הספרדית החזקה - במאזן זהה לזה של ריאל מדריד הרביעית וברצלונה השלישית.

שש פעמים הפסידה ולנסיה בליגה הספרדית העונה. רק פעם אחת באולמה הביתי, לריאל מדריד בתחילת העונה. מאז, הספרדים לא מנוצחים בביתם.

השמות הבולטים בולנסיה - בויאן דובלייביץ' המונטנגרי ופרננדו סאן אמטריו המבוגר בן ה-33. עם מאמן מנוסה כמו פדרו מרטינס סאנצ'ס בן ה-55, שנחשב למאמן בכיר בכדורסל הספרדי, גם אם לא הבכיר שבהם, כזה שמחזיק במשך שנתיים בתפקיד המאמן בולנסיה, גם בעמדה זו לירושלמים אין יתרון.

בחצי הגמר השני במפעל האירופי, ייפגשו לוקומוטיב קובאן ומלאגה, שהפתיעה כשהדיחה הערב את באיירן מינכן הגרמנית. אם מלאגה תעפיל אל גמר המפעל והירושלמים יצליחו לעבור את ולנסיה, הירושלמים יתקרבו משמעותית אל זכיה היסטורית מאחר שיחזיקו ביתרון הבייתיות. אבל קודם ולנסיה.