מלכת שבא מתחדש
מלכת שבא מתחדשצילום: קובי פינקלר

מידי שבוע מובאות חדשות התיירות מהשבוע החולף. השבוע: שמים פתוחים, דרך חדשה, מלונות חדשים ומחודשים, מצפור ועוד.

אביב באילת: מלון מלכת שבא באילת מחדש ומתחדש

בשבוע שבו קראנו בפרשת השבוע, את הפסוק "אַבְנֵי-שֹׁהַם, וְאַבְנֵי מִלֻּאִים, לָאֵפֹד, וְלַחֹשֶׁן…" מתחדש באילת בית הכנסת "היכל שהם" במלון הקסום על שפת הטיילת הצפונית, במקום בו הים האדום והרי המדבר מתחברים ,מלון מלכת שבא אילת, המציע לאורחיו אמצעי נוחות באווירה יוקרתית ויוצאת דופן ביופי ועיצובו.

מלון מלכת שבא, מהגדולים שבמלונות אילת, חוגג. בימים אלה מסיימת הנהלת מלון מלכת שבא מקבוצת תשובה, מסע של התחדשות ושיפוצים בהיקף נרחב במלון ובחדריו, זאת במקביל להחלטה על ההיפרדות מניהולה של רשת הילטון.

המלון, אשר נפתח לראשונה בשנת 1999 , מציע 481 חדרי אירוח מפוארים, כשה"קטן" שבהם משתרע על שטח של 25 מ"ר, הרבה מעבר לממוצע בעיר אילת. המגוון כולל 40 סוגים שונים של יחידות אירוח, המותאמות גם לאירוח משפחות עם ילדים ובעיקר לציבור הדתי ברוך הילדים.

עד כה נחנכו מחדש שש קומות היוקרה, ובהן 204 חדרים וסוויטות בעיצובו של דניאל חסון והאחראית לעיצוב היפה והמיוחד כולל רצפת ה"בולון" בלובי, היא האדריכלית גל נאור, שעיצבה בעבר בתי מלון –רבים ובכללם מלון פלאזה בניו יורק.

מנכ"ל המלון, מיקי שניידר שעבר כברת דרך ארוכה וחשובה בניהול בתי מלון בעולם, כולל הגדולים והמפוארים שבהם אומר " זהו יום גדול עבורנו. במהלך השנתיים האחרונות עברנו כברת דרך בכדי להבטיח לאורחים שלנו יותר מהכל. כיום אנו מציעים לאורח, לא רק שהות, אלא חוויה של ממש מרגע הצ'ק אין בקבלה, לאורך כל שהותו ועד לאחר שובו הביתה. – החדרים החדשים, כחלק מההתחדשות הכללית במלון, הם חלק חשוב מהחוויה הזו".

בקרוב יחודשו מסעדות המלון ו- 277 חדרים וקומות נוספים.

בית הכנסת היכל שוהם – אבן שואבת למתפללים בבית המלון ומחוצה לו.

בית הכנסת
בית הכנסתצילום:קובי פינקלר

בית הכנסת היכל שוהם שונה מאוד מבתי הכנסת בנוף המלונאי והוא ידוע ואהוב על כל מחפשי המניינים באילת ולא בכדי . יופיו וגודלו מהווים אבן שואבת לכ 100- מתפללים שמגיעים מידי יום מהעיר ומבתי המלון באזור. זאת ועוד. מיד אחרי פסח, מתכננת אלינור, יד ימינו של המנכ"ל להגדיל את היכל בית הכנסת בעוד שישים מקומות.

גולות הכותרת של בית הכנסת הם ארון הקודש וארגז ספרי התורה אותם עיטרה האומנית זהבה בנימין. את תיבת החזן ופרטי היודאיקה המעטרים את בית הכנסת עיצב מרדכי חזן.

בית הכנסת המפואר ורחב הידיים, מנוהל על ידי ציון רביבו, משגיח הכשרות וגבאי בית הכנסת, שעושה עבודתו מכל הלב תוך שימת דגש על כל פרט ופרט. יחד עם זאת, סגנון התפילה בבית הכנסת מוכתב לרוב לפי ציבור המתפללים. בית הכנסת ערוך לאירועי חתונות, בר מצוות, עלייה לתורה, שבת חתן וכו'.

שעות הפעילות מפורסמות בקבלה לאורך כל ימות השבוע ועל כך מגיע תשבחות. הכל מסודר להפליא ובית הכנסת פתוח מידי יום לכל התפילות. בשבתות ובחגים חזן מעביר את התפילות ומתקיימת במקום סעודה שלישית משובחת.

המלצה. קחו חדרים עם שימוש בטרקלין. אולי זה עולה מעט יותר, אבל לשבת על המרפסת הצופה לכל עבר ( אפילו לדגל ישראל הענק על מבנה האנגר של חיל הים), והשרות הנפלא של כל אנשי הצוות, שווה בכל רגע.

מלכת שבא אילת, החוף הצפוני טל 08-6306655 כשטווח המחירים הינו החל מ 800- שקלים ללילה לזוג. כשרות: רבנות אילת, גלאט – בתיאום מראש.

דרך בת 2,000 שנה נחשפה באזור בית שמש

בחפירה הארכיאולוגית שנערכה לפני הנחת קו מים ביוזמת חברת מי שמש, השתתפו תלמידות אולפנת אמי"ת נגה.


דרך רחבה ומרשימה בת 2,000 שנה (התקופה הרומית) במצב השתמרות יוצא דופן, נחשפה בחודש פברואר האחרון בחפירות ארכיאולוגיות של רשות העתיקות יחד עם תלמידות אולפנת "אמי"ת נגה" מבית שמש, בסמוך לכביש 375. החפירה נערכה במסגרת העבודות להנחת קו מים ברמת בית שמש, ביוזמת תאגיד המים מי שמש.


לדברי אירנה זילברבוד, מנהלת החפירה מטעם רשות העתיקות, "הדרך שגילינו, אשר עברה לפני 2,000 שנה בנתיב הדומה לזה של כביש 375 היום, השתרעה לרוחב של עד 6 מ', ונמשכה לאורך של כ-1.5 ק"מ. היא נועדה, ככל הנראה, לקשר את היישוב הרומי שהתקיים באזור בית נטיף, עם הדרך הראשית – 'דרך הקיסר'. דרך זו, הייתה למעשה ציר מרכזי אשר קישר בין היישובים הגדולים אלאותרופוליס (בית גוברין) וירושלים. את סלילת 'דרך הקיסר' מקובל לתארך לזמן ביקורו של הקיסר הדריאנוס בארץ, סביב שנת 130 לסה"נ, או מעט מאוחר יותר, לזמן דיכוי מרד בר כוכבא בשנים 132 – 135 לסה"נ. הימצאותה של אבן מיל (אבן המסמנת מרחקים), הנושאת את שמו של הקיסר הדריאנוס, אשר נתגלתה בעבר בסמיכות לדרך, מהווה חיזוק להשערה זו".

בין אבני הדרך נתגלו מטבעות: מטבע מהשנה ה-2 למרד הגדול (שנת 67 לספירה), מטבע המתוארך לתקופה האומאית, מטבע של נציב יהודה פונטיוס פילאטוס משנת 29 לספירה, ומטבע של אגריפס הראשון משנת 41 לספירה, שנטבע ירושלים.

עד לפני 2,000 שנה היו רוב הדרכים בארץ, למעשה, שבילים לא ממוסדים. בתקופה הרומית, כתוצאה ממסעות צבאיים ואחרים, החלה רשת הדרכים הארצית והבינלאומית להתפתח באופן שלא הוכר עד אז. הממשל הרומי הבין היטב את חשיבות הדרכים למהלך התקין של האימפריה.
מהדרכים הראשיות - דוגמת 'דרך הקיסר', נמשכו דרכים כפריות אשר הובילו אל היישובים – יצרני הסחורות החקלאיות. הדגן, השמן והיין, שהיו יסודות המזון העיקריים, הובאו מכפרי האזור בדרכים הכפריות, דרך הדרכים הראשיות, ומשם - לעבר השווקים הגדולים בארץ ואף מחוץ לה.

עמית שדמן, ארכיאולוג מחוז יהודה ברשות העתיקות, מסר ש"הדרך הקדומה עברה בסמוך ל'שביל ישראל' של היום ואנחנו מאמינים כי היא תעורר ענין בקרב המטיילים. רשות העתיקות וחברת מי שמש הסכימו כי הדרך תשומר באתרה, לרווחת הציבור".

ללמוד מלונאות במלדיביים

קורס ללימודי מלונאות מציע לישראלים לעבור לאיים המלדיביים למשך שבעה חודשים כדי להתמחות בענף התיירות.

נועה רויטרשטיין בת ה-23 היא הישראלית היחידה על האי בו היא חיה, שכולו מלון אחד ענק עם נופים מדהימים. לדבריה לא היה לה זמן או כסף לטייל במקום אקזוטי לאחר השרות הצבאי ולכן בחרה לעבור התמחות מקצועית באחד מהמקומות היקרים בעולם לתיירות.

מלדביים
מלדבייםצילום:יחצ

ההתמחות היא חלק מתוכנית הלימוד של בית ספר למלונאות ואטל, לדברי מיכאל סבן מנכ"ל ואטל: "למלדיביים אקלים טרופי ללא הבדל משמעותי בין העונות, מה שמאפשר לנצל את כל תקופת השהות על האי לעבודה רצופה. הכנסת המקומיים מגיעה בעיקר מתיירות, לכן התיירות באזור מפותחת ומומלצת למסלול ההתמקצעות. בנוסף העבודה מול תיירים ממקומות מגוונים בעולם מספקת את הניסיון לפתח קריירה בחו"ל."

רויטרשטיין היא בת לאם מלונאית ש"גדלה" בבתי מלון ומשם אהבתה לתחום. לדבריה: "רציתי ללמוד את התחום במסגרת בינלאומית, אבל אני מאורסת ובעלי לעתיד נשאר בישראל. לכן אני לא יכולה להעתיק את חיי לחו"ל למשך ארבע שנים ומסלול עם התמחות קצרה יחסית בחו"ל הוא פתרון טוב. המלדיביים הם מדינת איים מוסלמית ללא קשרים דיפלומטיים עם ישראל, כך שסידורי הויזה נעשו על ידי בית המלון בו אני עובדת עם העולם הגדול ומתמחה לצד סינים, מוסלמים, הודים ועובדים מ-26 לאומים שונים."

ואטל מאפשרת לעבור התמחות במקומות אקזוטיים נוספים כמו האי הטרופי מאוריציוס, סינגפור ומדינות נוספות ברחבי העולם.

מלון בוטיק חדש בירושלים

בלב העיר ירושלים, סמוך למקום משכנו של בית הספר בצלאל ההיסטורי ובקרבת שוק מחנה יהודה, נפתח בימים אלה מלון "בצלאל" מבית רשת מלונות הבוטיק "אטלס". כיאה למיקומו, מלון הבוטיק החדש מוקדש לתרבות העיצוב המקומית ומזמין את אורחיו למסע מרתק בה, תוך שהוא מתבלה באווירת שוק מחנה יהודה התוסס.

לובי בצלאל
לובי בצלאלצילום:יחצ

"בצלאל" הינו מלון בוטיק בן 37 חדרים, השוכן בקרן הרחובות בצלאל ומסילת ישרים, ונבנה בבניין לשימור לו נוספו שש קומות חדשות. ככזה, הוא משמש נקודת יציאה אופטימלית לסיורים במרכז העיר ובשוק הסמוך. המלון מוקדש לעיצוב ישראלי- החלל וחדריו משלבים אמנות ישראלית עם חומרים מקוריים, רהיטים ופריטים המבטאים את התרבות והאווירה המקומית הקסומה המאפיינת את רחובותיה של ירושלים בכלל ושכונת נחלאות בפרט. כל זאת, תוך הקפדה על אווירה אינטימית וחמה ונוחות עכשווית.

מצפור הגשרים ע"ש שוקה דורפמן ז"ל.

בעבודה משותפת של צוותים איטלקים, ירדנים וישראלים שעבדו שכם אל שכם, הושלמו בשנים האחרונות חיזוק הגשר ושיחזורה של הקשת המרכזית ונבנה מצפור לזכרו של שוקה אשר צופה אל הגשרים, נהר הירדן והנוף מסביב.

מצפור הגשרים נמצא במרכזם של שלושת הגשרים מעל נהר הירדן: גשר הדרך הראשית, גשר מסילת הברזל והגשר הרומי העתיק והוותיק מבין שלושת הגשרים עליו עברה דרך רומית ראשית סלולה מבית שאן לדמשק, שלאורכה נחשפו אבני מיל רבות.

הגשר הרומי פוצץ ב – 1948 בליל הגשרים, והשנים הרבות שעברו, תהפוכות הזמן והאירועים לא היטיבו עם מצבו ונוצר חשש להתמוטטותו. בשנת 2003 גייסה רשות העתיקות בראשותו של שוקה דורפמן ז"ל את ממשלת איטליה אשר הביעה עניין בפרוייקט המיוחד ונרתמה אליו, ובמקביל נעשתה פנייה ראשונה לקבלת אישור מהירדנים לשיפוץ הגשר.

מצפור
מצפורצילום:עמק המעיינות

יורם קרין – ראש המועצה סיפר בטקס על השותפות רבת השנים מאז חתימת הסכם השלום עם הירדנים – הקמת מסוף הגבול 'נהר הירדן', הקמת הגשר החדש באיזור התעשייה והתעסוקה 'שער ירדן' פעילות חינוכית משותפת עם הירדנים, פעילות תרבותית, ספורטיבית ועוד. "הגשר הרומי אשר שופץ בשיתוף פעולה חוצה גבולות הוא נדבך נוסף בשותפות האיזורית משני צידי הגבול ואני מקווה שיום יבוא ונעבור מצד לצד לבקר את שכנינו ממזרח והם יבואו אלינו באופן חופשי."

מספר שיא של תיירים נכנסים

פתיחת שנה הטובה ביותר שהיתה לתיירות בישראל: בחודש פברואר 2017 נכנסו לישראל 234 אלף תיירים, עלייה של כ-22% ביחס לחודש פברואר אשתקד. בתקופה ינואר-פברואר 2017 במצטבר נכנסו לישראל 444 אלף תיירים, עלייה של כ-25% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. שר התיירות יריב לוין: "מגמת העלייה בכניסת התיירים לישראל ממשיכה גם בשנת 2017, עם גידול של למעלה מ-22% החודש.

אניית הפאר החדשה והגדולה בעולם

תשכחו כל מה שידעתם עד עכשיו על הפלגות נופש: sm Symphony of the Seasאניית הנופש החדשה של חברת רויאל קריביאן, מציבה רף חדש עם חידושים ואטרקציות שטרם נראו על פני הים.

חברת השייט הגדולה בעולם Royal Caribbean® מציע הפעם את מיטב האטרקציות האייקוניות של Harmony of the Seas® שהחזיקה עד כה בתואר "האנייה הגדולה בעולם" ביניהן: מגלשות מים בגבהים שונים, מגלשה יבשה בגובה של 10 סיפונים, בר ביוני, מופעים בסגנון ברודוויי, שפע של מסעדות. וזו, רק ההתחלה!!

אניה
אניהצילום:סיון פרג'

מדובר באנייה הרביעית, הגדולה והמהפכנית ביותר בעולם מסדרת אואזיס: משקלה 230 אלף טון, על סיפונה יתארחו 5494 נוסעים בתפוסה זוגית ולרשותם יעמדו 2175 אנשי צוות, מגוון עצום של אפשרויות קולינריות ועוד.

על האנייה 7 שכונות מעוצבות, שכל אחת מהן מייצגת נושא. לדוגמא: אזור Central Park על שם הפארק המפורסם בעיר מנהטן, עם שמיים פתוחים, צמחייה, גנים המשרים אווירה טרופית קסומה, טיילת, מסעדות, בתי קפה, בארים וחנויות.

על 18 הסיפונים של sm Symphony of the Seasקיים עולם שלם של הרפתקאות לנוסעים הצעירים והצעירים ברוחם, עם יותר מגלשות מאשר בכל אנייה אחרת. לאמיצים – מגלשת Ultimate Abyss לחוויית גלישה שופעת אדרנלין לאורך 10 סיפונים , מגלשות מתפתלות וכיף אינסופי לילדים בפארק המים.

האנייה שתושק בחודש אפריל 2018, תצא בהפלגות בכורה של 7 לילות בים התיכון מברצלונה, ותעגון בפלמה דה מיורקה, פרובאנס, פירנצה, רומא ונאפולי ותמשיך להפליג בים התיכון כשמונה חודשים.

להזמנות:

http://www.sunorama.co.il/

אמנים למען הטבע

ציירים בינלאומיים, ביחד עם מוזיקאים בעלי שם מחו"ל, כשלצידם ילדים, יקיימו החל מהיום(חמישי)11 ימים של פעילות ייחודית ויוצאת דופן, למען שמירת ים המלח.

לפני חמש שנים, יזם מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע, מיזם פורץ דרך, להגברת המודעות לשימור ים המלח, באמצעות אמנות ומוסיקה. המיזם, בהובלת זאב לבינגר, ואנשי החברה להגנת הטבע, דן אלון ועמיר בלבן, התקיים בשיתוף פעולה עם "אמנים למען הטבע" (ARTISTS FOR NATURE) מהולנד, ומטרתו הייתה לשמור על העגורים וציפורי עמק החולה.

בתוכנית ייחודית, 30 ציירי טבע מובילים בתחומם, מרחבי העולם, הגיעו לישראל כאורחי החברה להגנת הטבע והתארחו במשך כעשרה ימים בעמק החולה, תוך שהם מציירים את נופיו המקסימים של עמק החולה ואת עולם החי העשיר, על 390 מיני הציפורים שבו.

כל הציורים נתרמו למטרה אחת: לקדם את שימור העגורים והציפורים ובתי גידולם בעמק החולה. הופק אלבום שנכתב בשפה העברית, האנגלית והערבית וכן סדרת גלויות ופוסטרים ותערוכה נודדת, שהוצגה בישראל וברחבי העולם. בנוסף, התקיימו סיורים למפגש עם הציירים בשטח וקונצרט רב משתתפים עם פול וינטר, בכפר בלום.

בעקבות הצלחה גדולה זו, החליטו קרן הדוכיפת ומרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע, בשיתוף עם ארגון אמנים למען הטבע והמועצה האזורית תמר, לקיים סדנת ציור נוספת במסגרת המיזם, והפעם מטרתה להציל את ים המלח, תוך שיתוף פעולה עם הירדנים והפלסטינאים.

בסדנה הקרובה, יגיעו 23 ציירים מרחבי העולם, כדי לצייר את נופי ים המלח, גם מהצד הירדני שלו, במשך 11 ימים וכן את נופי הרי אילת.

אל הציירים יתלוו תלמידים, שישמעו מהציירים בשטח על פעילותם ויצטרפו אליהם. בצד הירדני יצטרפו לציירים, לחוף ים המלח, כ - 100 תלמידים ירדנים.

שמיים פתוחים

חברת התעופה הקפריסאית, TUS מגבירה את תדירות הטיסות מחיפה ומוסיפה עוד ארבעה יעדים חדשים, מחיפה לפאפוס, רודוס, קוס ואתונה. בנוסף לכך, חברת "עיט" צפויה להפעיל טיסות מחיפה ליעדים שונים בארץ ובחו"ל.

נמל התעופה בחיפה רשם גידול שיא של כ-480% בטיסות הבינלאומיות, ובקיץ 2017 יצאו מנמל התעופה בחיפה לאירופה כ- 100 טיסות ישירות בחודש.

בשנת 2016, טסו מנמל התעופה בחיפה, מעל 12 אלף נוסעים והתחזיות מצביעות על גידול משמעותי במספר הנוסעים בשנים הבאות. בעקבות זאת החליט, השר כץ להאריך את מסלול ההמראות והנחיתות בנמל התעופה בחיפה ב-300 מטרים, במטרה לאפשר למטוסים גדולים יותר לנחות בשדה.

מסלול ההמראות והנחיתות של שדה התעופה בחיפה הינו באורך של כ-1300 מטרים ולאחר הארכתו יגיע המסלול ל-1600 מטרים. הארכת המסלול תאפשר למטוסים עד 120 נוסעים לנחות בשדה בטיסות בינלאומיות.

מסלול ההמראות והנחיתות בנמל חיפה, תאפשר הפעלת טיסות בינלאומיות מצפון הארץ למטוסים בקיבולת עד 120 נוסעים, ליעדים קרובים באירופה. שר התחבורה "הסכם השמיים הפתוחים עליו חתמתי עם האיחוד האירופי הוא מהמהפכות הצרכניות הגדולות שהיו בישראל בשנים האחרונות. אנו מתכוונים להביא את המהפכה הצרכנית גם לצפון ולתת שירות לתושבי האזור ללא צורך להגיע לנתב"ג". הוסיף כץ.

שר התחבורה הודיע כי בכוונתו לתת פטור מאגרות תעופתיות לכל הטיסות הממריאות והנוחתות בחיפה למשך 3 שנים, זאת בדומה לפטור עליו החליט בשדה התעופה עובדה ובשדה התעופה רמון הצפוי להיחנך בקרוב.