עו"ד בן גביר מגיב

עו"ד איתמר בן גביר שאיים בתביעה משפטית נגד ד"ר יועז הנדל קורא לו להתנצל בפה מלא על הטענות לפיהן הוא וחברו בנצי גופשטיין השתמטו משירות בצה"ל.

"יועז הספיק לחזור בו אבל אם כי לא בצורה מספקת", אמר עו"ד בן גביר בראיון לערוץ 7, "יועז, לא בושה להגיד טעיתי. לא בושה שלא בדקת שאימא שלי הייתה בלח"י. הכפשת את שמו של בנצי גופשטיין שגם נלחם לשרת וששלושת ילדיו משרתים בגולני ובכפיר. יועז, זו לא בושה להגיד טעיתי".

כזכור, לפני כחודש כינה הנדל את יו"ר להבה בנצי גופשטיין 'משתמט' ולאחר מכן הוסיף כי גם עורך דין איתמר בן גביר השתמט משירות בצה"ל.

בתגובה לדברים פנה בן גביר ודרש התנצלות וכן פיצוי על סך מאה אלף שקל. במכתב ציין עורך הדין כי הוא וגופשטיין ביקשו לשרת בצה"ל אך בעקבות התערבות חברי כנסת מהשמאל נמנע גיוסם.

בן גביר, בן לאמא שפעלה כנערה באצ"ל וכקצינה בצה"ל, פירט כיצד שבת רעב מול לשכת הגיוס, וכן סיפר כיצד אימו ז"ל שלחה מכתבים לרמטכ"ל דאז אהוד ברק. גם גופשטיין ששלושת בניו בגיל גיוס משרתים בצה"ל ביחידות קרביות, ניסה להתגייס אך לצערו צה"ל דחה אותו.

במכתב נאמר כי אין ספק שבכינוי משתמט כלפי השניים עבר הנדל על חוק לשון הרע במיוחד כאשר הוא ידע שהשניים לא גוייסו מטעמים פוליטיים.

במכתב התגובה מטעם גלי צה"ל כתבה עורכת הדין לינוי ספקטור כי היא דוחה את בקשת עו"ד בן גביר לפיצוי כספי והוסיפה את הדברים הבאים, "לאחר שבחנתי את הדברים בשים לב לנסיבות, לסוג התכנית ולאופן שבו נאמרו הגעתי לכלל מסקנה כי הביטוי משתמט אינו עולה כדי לשון הרע כהגדרתו בחוק איסור לשון הרע".