עזרה לנזקקים
עזרה לנזקקיםצילום: צילום מסך מתוך סרטון "מקימי" למתנות לאביונים

בעמותת 'מקימי' פועלים להוצאת משפחות על סף קריסה כלכלית מהבוץ אליהן נקלעו. בהדרכה כלכלית וליווי צמוד, יחד עם הלוואות ומענקים ארגון 'מקימי' מעמיד אותם על הרגלים.

מתנות לאביונים בו ביום? רק באמצעות 'מקימי'.

משפחת כהן (שם בדוי) מהמרכז הגיעה אלינו במשבר כלכלי עמוק. נטלי, אם המשפחה מנהלת משרד בחברה ודוד, הבעל, עבר תאונה קשה והפסיק לעבוד לפני כשנה ומקבל קצבה. המשפחה נטלה הלוואות בכדי לעבור את תקופת המשבר לאחר התאונה ועד לקבלת הקצבה.

חוב כולל העומד על 176,000 ש''ח הפרוס על החזרים חודשיים של 5,300 ש''ח אשר לא שולמו וגררו ריביות, קנסות ואיומים מגורמים בשוק האפור. בנוסף, בעקבות המצב, המשפחה נכנסה למשבר זוגי, משפחתי ונפשי.

"סיפור זה של משפחת כהן הוא אחד מיני רבים שמגיעים אלינו", אומר ישראל ליבמן, מנכ"ל 'מקימי', "משפחות על סף קריסה פונות אלינו בכל יום כדי שנעזור להן. אנחנו נתקלים בסיפורים מכמירי לב של תאונות, מחלות ובעיות שהגיעו, וללא התנהלות כלכלית נכונה, הן במצב של קריסה".

אז מה אתם עושים כדי לעזור למשפחות?

"אנחנו מאבחנים את המצב שלהן. בודקים איפה הן עומדות מבחינת הוצאות, הכנסות וחובות".

אתם גם מטפלים בחובות?

"אלינו מגיעות המשפחות ששיעור בהתנהלות כלכלית לא יעזור להם. הן בבור ענק, ונמצאות ממש לפני פשיטת יד. המטרה שלנו היא קודם כל להגיע לאיזון, לעבוד מול הנושים ואז להגיע למצב של התנהלות טובה".

אתם נותנים להם צדקה?

"כל מקרה לגופו, אבל אנחנו לא גוף שמחלק צדקה. אנחנו נותנים את החכה, מלמדים את המשפחות להתנהל בצורה כלכלית נכונה. אנחנו עוזרים להן לסלק את הריביות אל מול הנושים, מעבירים את החוב שלהם אלינו. אנחנו נותנים להן הלוואה ללא ריבית, כך שהחוב לא תופח בצורה בלתי הגיונית.
במקרים מסוימים, אנחנו נותנים להן מענק בכדי לצלוח את התקופה הקשה.

''חשוב להוסיף, שפירוש המילה 'אביונים' הוא אנשים שהיו במצב כלכלי טוב והתרוששו. אנחנו נכנסים בדיוק בנקודה הזו, ומרימים את המשפחות שעברו תקופה קשה – למצב טוב ומאוזן".

מתנות לאביונים בו ביום – במקימי