עמיר פרץ
עמיר פרץצילום: דוברות

בהיכל התרבות בראשון-לציון התייחס ח"כ עמיר פרץ לפריימריז הצפויים במפלגת העבודה ובבית היהודי ואמר כי הבחירות יערכו ב-2018, לפי מידע שיש ברשותו ואינו יכול לפרט בשלב זה.

"ממשלת הימין מתבררת כממשלה של מוקשים וצוללות: בתחום המדיני היא לא מפספסת אף מוקש לדרוך עליו ובתחום החברתי היא צוללת ומתעלמת מצרכי העם", אמר פרץ.

הוא ברך את המועמדים הנוספים לראשות העבודה והבהיר כי עדיפים מבחינתו מכאובי הדמוקרטיה על ייסורי הדיקטטורה, כלשונו.

כמו כן, העריך פרץ כי בתום ההליכים הדמוקרטיים הפנימיים במפלגת העבודה, היא תזכה באמון מחודש מצד הציבור כאלטרנטיבה לממשלת הימין בראשות גוש המרכז-שמאל תוך חידוד אידאולוגי.

פרץ התייחס גם לממשל החדש בארצות הברית ולשיחה שקיים הנשיא דונלד טראמפ עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. "אגלה לכם סוד: טראמפ ואבו מאזן לא שוחחו אתמול על חופשת סקי משותפת או על מתכון לעוגת שטרודל. בוושינגטון מקימים לתחייה את רעיון שתי המדינות שנתניהו ניסה לחסל״.

הוא הוסיף כי "על ממשלת ישראל לפעול לשמור על הגושים הגדולים ולא לבנות בהתנחלויות מבודדות שמסכנות כל הסכם בעתיד. הגיע הזמן לסדר עדיפויות ששם במרכז את דימונה על-פני עמונה".

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן התארח באירוע "שבתרבות" בגבעתיים, שם הבהיר כי לראש הממשלה בנימין נתניהו "אין שום כוונה להתפטר, גם אם יוגש נגדו כתב אישום - ואני אומר לכם שלא יהיה כתב אישום".

ח"כ עפר שלח (יש עתיד) התייחס ב"שבתרבות" בראשון לציון לדו"ח מבקר המדינה על מבצע "צוק איתן" ואמר כי "המהירות שבה ירד הנושא הזה מסדר היום מעידה על עומק הניכור וחוסר התקווה של הציבור מהפוליטיקה של נתניהו וממשלתו. מבקר המדינה הצביע על ליקויים חמורים בקבלת ההחלטות בתחום החשוב ביותר בחיינו, שעלו באינטרסים לאומיים ובחיי לוחמים. בדרג ראש הממשלה והקבינט, דבר לא תוקן. פעם היו יוצאים על זה לרחובות ומפילים ממשלות. זה לא קורה, כי הציבור לא מאמין שהמחאה תזיז משהו. אבל אם לא יהיה שינוי, המערכה הבאה תהיה כמו קודמותיה".