טראמפ בקונגרס
טראמפ בקונגרסצילום: POOL New, רויטרס

מקורביו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אומרים כי לאחר שיחת הטלפון ביום שישי עם אבו מאזן מתכוון הנשיא לקיים כינוס ועידת שלום אזורית בירדן או במצרים.

בימים אלה שוקלים בממשל כיצד להתניע מחדש את המו"מ, ומקורבים לממשל טראמפ אומרים כי נבדקת האפשרות לכנס ועידת שלום אזורית בירדן או במצרים בהשתתפות טראמפ, דווח בעיתון "ידיעות אחרונות".

לדברי המקורבים, טראמפ אמר ליועציו כי אם ייקשרו הקצוות ויובהר שהוועידה לא תהיה רק גרנדיוזית אלא גם תוביל לתוצאות מעשיות — הוא יהיה מוכן להגיע למזרח התיכון ולהשתתף בה. בבית הלבן מנסים לבחון אפשרות לרתום לוועידה גם את סעודיה, שהנשיא האמריקאי רואה בה שותפה חשובה.

בלשכת ראש הממשלה סירבו אמש להתייחס לדברים. ממשרד החוץ נמסר כי הם לא מכירים את היוזמה.

שיחת הטלפון עם אבו־מאזן נערכה ביום שישי ועל פי הודעה שפירסם הבית הלבן לאחריה, טראמפ אמר בה כי הוא "מאמין שאפשר להגיע לשלום ושהגיע הזמן לעשות עסקה" — אך הבהיר שארה"ב לא יכולה לכפות פתרון על הצדדים וכי השלום יושג במו"מ ישיר.

"השניים שוחחו על הדרכים להשיג שלום במזרח התיכון, שיביא לקץ הסכסוך הישראלי־פלסטיני", נאמר בהודעת הבית הלבן. "הנשיא ציין כי עסקה כזאת לא רק תיתן לישראלים ולפלסטינים את השלום שמגיע להם, אלא גם תהדהד באופן חיובי ברחבי העולם. ארה"ב תעבוד צמוד עם ההנהגה הישראלית והפלסטינית כדי להתקדם לקראת המטרה".

אבו־מאזן מצידו השיב כי הפלסטינים "דבקים בשלום כפתרון אסטרטגי שיוביל להקמת מדינה פלסטינית לצידה של ישראל".