חיילים במהלך פעילות מבצעית
חיילים במהלך פעילות מבצעיתצילום: דובר צה"ל

ש' בת ה־19 התגייסה לצה"ל לפני כארבעה חודשים ונשלחה לשירות במחנה עמוס הסמוך לעפולה.

בן משפחה סיפר כי בצה"ל הבטיחו לה להיות פקידה אך היא שובצה כסמלת מבצעים בחמ"ל.

ש' שובצה למשמרות ערב בעמדת הש"ג של המחנה, "היא אמרה להם שהיא מפחדת, שהכל חשוך, שהיא מפחדת מלהשתמש בכלי הנשק, אבל זה לא עזר", סיפרו אתמול במשפחה לעיתון "ידיעות אחרונות".

אביה ניסים סיפר כי כבר ביום הראשון ביקשה בתו מחברה שתשמור לצידה, "היא סיפרה לי שהגיע רכב מהשדות, היא נבהלה, התקשרה למפקד לשאול אם זה הוא, המפקד אמר שלא, ואז היא התקשרה אליי וביקשה שאגיע מיד לבסיס לשמור איתה ועליה".

וכך, במשך חודש שלם, כל ערב, הגיע ניסים לבסיס ושמר יחד עם בתו, בלי מדים כמובן. "אין לי ברירה", הוא מסביר, "חשוב לי מאוד שהיא תעשה שירות צבאי מלא, כמוני. אני נגד זה שהיא תעשה נפקדות או עריקות. אני רוצה שהיא תשרת את המדינה".

האב מספר כי עמד לרוב מחוץ לגדר הבסיס, "אולם בלילות קרים נכנסתי לבוטקה. היא אמרה למפקד התורן שהיא מפחדת והודיעה שאם לא פותחים לי את השער היא נוטשת את העמדה, אז אפשרו לי להיכנס".

אחרי חודש פנה ניסים למפקד של בתו, סיפר לו מה קורה, והבת הועברה לתורנויות במטבח של הבסיס. אולם לאחר כמה ימים הודיעו לה שבמטבח לא זקוקים לה יותר, והיא חוזרת לש"ג.

"עכשיו מחזירים אותה לאבטח עם חיילת נוספת שגם היא מפחדת מהחושך", מספר ניסים. "אני אוהב אותה, אני אשמור יחד איתה עד שהיא תסיים שירות מלא, אני לא מוכן שהיא תשתחרר מהצבא, אבל אני מבקש מצה"ל: תמצאו פתרון אחר והגיוני".

דובר צה"ל מסר בתגובה "הטענות בבדיקה, ובמידת הצורך יחודדו נהלים ויופקו לקחים. מפקדיה של החיילת מסייעים לה ככל הניתן. לאחר שהחיילת העלתה את חששותיה היא זומנה לשיחה עם מפקד הבסיס, ובוצעו שינויים על מנת להתאים עבורה את תנאי השירות".