חידון התנ"ך העולמי
חידון התנ"ך העולמיפלאש 90

ביום שלישי האחרון נערך חידון התנ"ך המחוזי במחוז מרכז, שזהו השלב הסופי ומהמכריע על זהות המתמודדים שיעלו לחידון התנ"ך הארצי.

העיתון "ידיעות אחרונות" מדווח הבוקר כי החידון התנהל לכאורה בדרכים לא כשרות. בדיווח הבוקר נאמר כי קיים חשד, על פי טענות שהגיעו למשרד החינוך, שהזוכה במקום הראשון וסגניתו נעזרו לכאורה בקהל ותיאמו ביניהם תשובות.

"ראיתי את זה בעיניים שלי, הוא ממש עזר לו", אמר א'. בהפסקה הקצרה בין שלבי החידון סיפר א' לחבריו לכיתה, שהתלוו אליו ובאו לתמוך בו, את מה שהתרחש על הבמה.

תהל, אשר באה ללוות את המתמודדים מבית הספר של א' עלתה לבמה לדווח לשופטים: "סיפרתי להם שמספר מתמודדים החליפו ביניהם תשובות והשופט זכי כבתי, מנהל מחוז מרכז של החידון, ענה לי 'אני מאוד מקווה שהם לא יעלו לגמר, אין לי כרגע איך לטפל בזה, תרדי מהבמה אני רוצה לעבור לשלב הבא'. ניסיתי להתעקש אבל הוא אמר לי 'את ממש מפריעה, תרדי מהבמה'".

"ראיתי את המתמודד שזכה במקום הראשון מסתכל לעבר הקהל ואז מרים את האצבע ומסמן את הספרה אחת, שיפשפתי את העיניים וחשבתי שאני מדמיינת, רק כשהסתכלתי לעבר חברות שלי הבנתי שגם הן קלטו את מה שאני ראיתי".

ממשרד החינוך נמסר: "באירוע נכחו חמישה שופטים שהשגיחו בקפדנות על טוהר החידון. בכל מקרה טענות התלמידות הועברו לבדיקת הממונה על חידון התנ"ך במחוז המרכז".