אתר הזכרון לבנות שנרצחו בנהריים
אתר הזכרון לבנות שנרצחו בנהרייםפלאש 90

אחמד דקמסה, המחבל הירדני שרצח לפני 20 שנה שבע תלמידות יהודיות ב"אי השלום" בנהריים, התראיין היום (א') לרשת אל-ג'זירה אחרי שחרורו מהכלא בירדן.

דקמסה אמר בראיון כי "הישראלים הם פסולת אנושית שעמי העולם הקיאו לפתחנו. למרבה הצער הם הגיעו לאדמה הטהורה ביותר אחרי מכה ומדינה". הוא הוסיף: "חייבים לסלק את הפסולת הזו או באמצעות שריפה או באמצעות קבורה. אם זה לא יהיה בדורות שלנו, אז בדורות הבאים".

בעקבות הריאיון באל ג'זירה, דורש ח"כ אורן חזן (הליכוד) להורות לשלטונות הירדניים לעצור מחדש את דקסמה בגין הסתה.

"דקמסה הוא רוצח עם קבלות, ולכן כשהוא למעשה קורא לרצח נוסף של ישראלים, הרי שהדבר מקבל משנה תוקף ובכך גם מהווה סיכון לסדר הציבורי בירדן עצמה. אם לא ייעשה הדבר, הרי שדמו של דקמסה בראשו", אמר חזן.

עוד הוסיף ח"כ חזן כי "העובדה שהרוצח הנאלח הזה התקבל עם שחרורו מהכלא בכבוד מלכים מראה עד כמה הסכם השלום עם הממלכה האשמית הוא שברירי ומהווה לא יותר מפיקציה אשר מהולה באינטרסים זרים".

"אני זוכר כיצד בזמנו המלך חוסיין ביקר בישראל בעקבות הרצח, ירד על ברכיו וביקש מחילה מן המשפחות השכולות. מה שקורה כעת בירדן גורם לי לחשוב כי בנו, המלך עבדאללה, צריך כעת לנהוג באופן דומה. אם מדינתו הייתה מוציאה אז את דקמסה להורג, לא היינו נאלצים להימצא כעת במצב זה", הוסיף חזן.