מנהרת טרור. ארכיון
מנהרת טרור. ארכיוןפלאש 90

הגאולוג אל"מ במיל' יוסי לנגוצקי ממקימי מחלקת המבצעים באמ"ן ויועץ הרמטכ"ל לשעבר בנושא הלחימה באיום המנהרות אומר לערוץ 7 כי הוא מודאג מאוד מאפשרות של חזית חדשה בצפון שתכלול לדבריו מנהרות תקיפה.

"כפי שהתרעתי בעבר יש סבירות גבוהה שהחיזבאללה חפרו מנהרות לתוך שטחינו לצערי למרות כל מה שאמרתי בעבר לא נעשה עם זה דבר. הסלעים בצפון עשויים אמנם מגיר ודולמטים, אבל תסכים איתי שהם לא יותר קשים מסלעי הגרניט בצפון קוריאה מה שלא הפריע לצפון קוריאנים שמעורבים כאן במזרח התיכון לחפור ארבע מנהרות תקיפה לדרום קוריאה. כל מנהרה שהם חפרו הייתה בגודל שני מטר על שני מטר מה שמאפשר להעביר כלי רכב צבאיים למעט טנקים. מנהרות תקיפה כאלה מדרום לבנון לישראל יכולות להיות מאוד לא נעימות עבורנו".

לנגוצקי טוען כי על אף התרעותיו במשך שנים הצבא התעלם ומתעלם מדבריו, "אני מודאג בפרט אחרי צוק איתן כי אף ועדה צבאית לא קראה לי לשמוע את דעתי בנדון אולי מרוב כעסים על כך שהתרעתי במשך שנים הם הפכו אותי לאויב העם. מבקר המדינה קיבל ממני למעלה ממאה מסמכים שבהם חשפתי את הצעותיי למערכת הביטחון כולל הקמת מערכת תת קרקעית שהייתה בסבירות גבוהה מגלה את רוב המנהרות בצוק איתן ומשנה את צביונה של המלחמה וכל זה לצערי לא הוכנס לדו"ח של המבקר זו פאשלה גדולה".