הבובה שנתלתה
הבובה שנתלתהצילום: משטרת ישראל

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, שיגרה מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בו ביקשה ממנו להורות על חקירת האירוע בו נתלו בובות המחופשות לחיילים.

במכתבה מציינת השרה גמליאל כי מדובר באקט של הסתה שנועד להרתעת חרדים צעירים המבקשים להתגייס לשירות בצה"ל.

לדברי גמליאל, זהו צעד נוסף בהחרפה ובהקצנה של גורמים רדיקליים בחברה החרדית שהכריזו מלחמת חורמה על אלו המבקשים לשרת בצה"ל.

"גיוס לצה"ל הוא אינטרס לאומי של מדינת ישראל ויש למצות את הדין עם אלו שלא בוחלים בשום אמצעים כדי להפחיד, לאיים ולפגוע בחיילים שלנו", הוסיפה.

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, פרסם אף הוא הודעת גינוי למעשה. "מה שהחל כקמפיין שיימינג מבזה, הפך הבוקר להסתה פרועה שקוראת באופן ברור לפגיעה בחיילי צה"ל החרדים, שעושים לילות כימים להגנה על גבולותיה של מדינת ישראל ואזרחי ישראל, תוך סיכון חיים ובמסירות נפש. דווקא בחג הפורים, בו אנו רוצים למגר את הרעה מקרבנו, אנו חוזים בהשוואה מזעזעת ומחלחלת בין חיילי צה"ל החרדים להמן הרשע", אמר הרצוג.

"אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה לפרקליטות ולמשטרה להיכנס לעובי הקורה, להגיע למסיתים ולמצות עמם את הדין על הסתה וקריאה ברורה לפגיעה בחיילים ובבני משפחותיהם", אמר הרצוג.

לדבריו, "הציבור החרדי סולד מההתקפה הפרועה, שחצתה כל קו אדום בחודשים האחרונים ועליו לעמוד כחומה בצורה אל מול אותם מסיתים קיצוניים שבשולי החברה החרדית. זהו מאבק עקרוני שאסור לוותר בו עד מיגורו באופן מוחלט. אני והמחנה הציוני מחזקים ותומכים בחיילים החרדים ובכל חיילי צה"ל, מוקירים להם תודה על הפעילות החשובה ושישובו הביתה בשלום".