טראמפ
טראמפצילום: רויטרס

גורמים ברשות הפלסטינית טוענים כי ישראל צותתה לשיחת הטלפון בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ליו"ר הרשות אבו מאזן, שהתקיימה ביום שישי האחרון.

הגורמים סיפרו לאתר האינטרנט הפלסטיני "סמא" כי "ברור שישראל צותתה לשיחה בין הנשיא האמריקאי טראמפ לנשיא עבאס. הפוליטיקאים הישראלים מדברים בהרחבה על השיחה שהתנהלה בין השניים".

לטענת הגורמים, העובדה שלפיה "שר המודיעין הישראלי אמר שטראמפ הודיע לנשיא עבאס בצורך במו"מ ישיר, ואילו השר אופיר אקוניס אמר שטראמפ לא התייחס כלל לסוגיית פתרון שתי המדינות במהלך השיחה הטלפונית, מראה בבירור כי מנגנוני הביטחון הישראלי צותתו לשיחה.

''זה לא מפליא אותנו", צוטטו הגורמים הפלסטינים, ''כי הכיבוש שולט בכל ערוצי התקשורת הנכנסים לשטחים הכבושים וגם לרבות מבין המדינות השכנות".

כזכור, נשיא ארה"ב טראמפ שוחח בליל שבת כעשרים דקות עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שיחה ראשונה מאז נכנס טראמפ לבית הלבן.

בתום השיחה הוזמן אבו מאזן לביקור בוושינגטון כדי להיפגש עם הנשיא. טראמפ הדגיש בשיחת הטלפון את מחויבותו לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. אבו מאזן אמר כי הוא מחויב לחתירה להסכם שיוביל להקמת מדינה פלסטינית. עוד נמסר כי סוגיית ההתנחלויות, העברת השגרירות האמריקנית בישראל לירושלים כמו גם פיתרון שתי המדינות - לא עלו בשיחה.