תובעים. בני הזוג נתניהו
תובעים. בני הזוג נתניהוצילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו יעלה היום על דוכן העדים בתביעת הדיבה שלו ושל רעייתו, שרה, נגד העיתונאי יגאל סרנה בטענה שזה הפיץ דברי לשון הרע שקריים נגד בני הזוג.

כזכור, סרנה טען כי במהלך נסיעה לילית על כביש מס' 1 הורתה שרה נתניהו לראש הממשלה לצאת מהרכב והותירה אותו בצד הדרך עד להגעת כלי רכב אחר שבו נסע.

ראש הממשלה טען כי מדובר בדברים שקריים המהווים לשון הרע ודיבה. בבית משפט השלום בתל אביב יפרוס נתניהו, כמו גם רעייתו, את טענתו נגד סרנה ויוכיח כי אין מאחורי הדברים דבר וחצי דבר.

במהלך הדיון צפוי להעיד גם ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן. כהן היה בתקופה המדוברת אחראי על אבטחתם של בני הזוג נתניהו והוא צפוי לספר את קורותיו של אותו לילה בו מדבר פרסומו של סרנה.

סרנה כתב אז: “כשבלילה (מעשה שהיה) נעצרת שיירת ראש הממשלה הכבדה, ארבעה רכבים שחורים ועוד ועוד מאבטחים ומגינים ורכבים ונפלט ממנה בחושך אל כביש 1, בצעקות, גבר לא צעיר שהוא עילת הכל, כי אישה אחת לא רוצה שהוא יישאר איתה באוטו ושמה ללעג את כל האבטחה ובעצם את כל המדינה, זה חלק מהחיים. תעשו כל רעש אפשרי שלא נשמע שהכל עולה באש השיגעון. הכו בתופים”.

יצוין כי את הדברים פרסם סרנה בפוסט בפייסבוק. בשל כך זכה ראש הממשלה לביקורת על עצם הגשת התביעה נגד העיתונאי, שכן דבריו לא נאמרו במסגרת תחקיר עיתונאי או כתבה אלא במסגרת פוסט בלבד. מנגד טוענים מקורבי נתניהו כי לראש הממשלה נמאס מההכפשות המוטחות בו חדשות לבקרים ובמקרה זה החליט נתניהו כי מדובר בחציית קו אדום המצדיקה תביעת דיבה. נדמה שגם לצמד המילים 'מעשה שהיה', אותן כתב סרנה, תהיה משמעות דרמטית בהכרעתו של השופט עזריה אלקלעי בפרשה.