שרותים משותפים
שרותים משותפיםצילום: ללא קרדיט

צה"ל הכריז מלחמה בציבור המסורתי והדתי? קצינים וחיילים זועמים על החלטת צה"ל לממש באופן אקטיבי את תיקון "פקודת השירות המשותף" על כל המשתמע ממנו לרבות גם בחדרי שירותים.

לערוץ 7 הגיעו תמונות מבסיסים בצה"ל בהם הוחלט לאחד את חדרי השירותים לחיילים ולחיילות כך שלא תהיה הפרדה כלל. במקרים מסוימים הוחלט להפריד רק את התאים בתוך החדר עצמו.

בבסיסים שונים תיעדו החיילים את המציאות החדשה. בתמונות שצולמו נראה בבירור כי למרות שקיימים שני מבנים שונים לשירותים החליט הדרג הבכיר בבסיס להפוך את שניהם לחדרי שירותים משותפים.

במפקדת זרוע היבשה למשל הגדיל לעשות הדרג הבכיר והקים את השירותים המשותפים דווקא ליד מבנה בית הכנסת.

החיילים והקצינים ששוחחו עם ערוץ 7 הביעו פליאה לא רק על קציני המטה הכללי אלא גם על הרב הצבאי הראשי שקולו לא נשמע למרות כל הפניות אליו, "הרבנות הצבאית חלשה ולא ממלאת את תפקידה ואת מחויבותה כלפי חיילים בנוסף לעובדה כי הדרג הבכיר בצה"ל משתיק את הרבנות ואת העומד בראשה".

רב צבאי במילואים אף ציין בשיחה נוספת כי הלכות צניעות של הרבנות צבאית סותרות בבירור את תיקון פקודת השירות המשותף, זאת ללא כל קשר להחלטתו של צה"ל באחרונה לפגוע בחיילים הדתיים והמסורתיים ולאחד את חדרי השירותים בבסיסים ברחבי הארץ.

בנוסף מציינים חיילים וקצינים כי השרותים המשותפים הם חלק מתהליך שעובר צה"ל שבו הוא מקדם באופן אינטינסיבי אג'נדה מגדרית קיצונית, "דובר צה"ל על כל חייליו מגוייס כולו למען המטרה. חטיבת דובר צה"ל פועלת ברשתות החברתיות ולא רק באמצעי התקשורת הרשמיים כדי לקדם את האג'נדה החדשה אך לא שם לב כי הוא פוגע גם בחיילות המבקשות גם הן את פרטיותן", אמר אחד הקצינים לערוץ 7. אותו קצין מספר על חיילות שהתלוננו על מפקדים שקיבלו החלטה לאחד את השירותים ולפגוע גם בהן.

דובר צה"ל מסר בתגובה "פקודת השירות המשותף מגדירה, בין היתר, באופן מפורש את הנהלים לגבי מגורים, מקלחות ושירותים. וקובעת כי על שירותים להיות מופרדים מגדרית, עם זאת, מגדירה במפורש את התנאים והגורמים המוסמכים לאשר קיומם של שירותים משותפים בעת צורך זאת במטרה לוודא שמירה על פרטיותם של המשתמשים. לא מדובר בתופעה גורפת. מקרים חריגים שיובאו לידיעתנו יבדקו ויטופלו בהתאם לצורך".