יעצור את הגל? ח"כ יואב קיש (משמאל)
יעצור את הגל? ח"כ יואב קיש (משמאל)צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

המאבק הפנימי בסיעת הליכוד מחריף, על רקע החלטת יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, להדיח מחברותם בוועדות הכנסת את חברי הכנסת יהודה גליק, שרן השכל ויואב קיש.

כאמור, יו"ר הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן שיגר היום (שלישי) מכתב לחבריו בסיעת הליכוד, יואב קיש, יהודה גליק ושרן השכל שבו הודיע להם כי יענשו על החלטתם שלא להצביע עם הקואליציה בהצבעות שונות.

השלושה יודחו מחברותם בוועדות הכנסת השונות והצעות חוק פרטיות שיזמו לא יועלו לדיון החל מראשית מושב הקיץ הקרוב של הכנסת.

בנוסף שיגר ביטן מכתב לחבר הכנסת יואב קיש, המשמש גם כיו"ר ועדת הכנסת. במכתב מצפה ביטן מקיש לפעול "בהתאם לתקנון" בעקבות החלטתו שלא להצביע עם הקואליציה לאחר ש"חוק ביטול חזקת הגיל הרך", אותו יזם, לא עלה להצבעה.

בעקבות העברת בקשות ההדחה לוועדת הכנסת שיגר ח"כ יואב קיש מכתב לראש הממשלה בו הוא קובל על התנהלותו של ח"כ ביטן.

קיש ציין כי על שולחן ועדת הכנסת מונחות שש בקשות הדחה, שלשלושת חברי הכנסת שהוזכרו וכן של ח"כ מיקי זוהר מוועדת הכספים, של ח"כ נאוה בוקר גם כן מוועדת הכספים וכן של ח"כ ישראל אייכלר מתפקידו כיו"ר הוועדה לפניות הציבור.

"קואליציה וסיעה חזקה לא יכולות להתבסס על איומים והדחות ללא הפסקה", כתב קיש לנתניהו והוסיף, "האם כך ניתן לשמור על סיעת ליכוד חזקה ומובילה ועל שלמות הקואליציה".

ח"כ קיש הוסיף כי מאחר שראשות הוועדה הופקדה בידיו על ידי ראש הממשלה הוא פונה אליו בנושא, וכי "ללא הנחייה מפורשת ממך אין בכוונתי לקדם את גל ההדחות של יו"ר הקואליציה".