"להשקיע בהצלת חיים לפני הורדת מיסים"

ראש אגף התנועה: בחודשים הראשונים של השנה עלתה האכיפה ב-47% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. האכיפה נגד השימוש בסלולר זינקה ב-90%

חיים לב , ט"ז באדר תשע"ז

משטרת התנועה
משטרת התנועה
צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לבטיחות בדרכים דנה באכיפת עבירות התנועה באמצעות מצלמות המהירות ובמיזם 'שומרי הדרך' של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

יו"ר הישיבה ח"כ אשר (יהדות התורה) פתח את הישיבה והזכיר כי נושא תאונות הדרכים לא ירד מסדר יומה של הוועדה "עד שנצליח להוריד ככל האפשר את מספר הנפגעים בכבישים", כלשונו.

הוא התייחס להצהרות בימים האחרונים על הורדת המסים, על רקע עודפי הגבייה ועסקת מובילאיי, וקרא לממשלה לטפל קודם כל בהצלת חיים. "אני קורא לשר האוצר להקציב סכום נכבד לתוספת ניידות ואמצעי אכיפה אלקטרוניים עוד לפני שמפחיתים מסים", אמר.

ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב דורון ידיד, אמר כי השר לביטחון הפנים עמד בהתחייבותו להכפיל את מספר הניידות, וציין כי כיום פועלות בשטח 228, מתוכן כ-70 ניידות מתנדבים.

באשר לאכיפה הוסיף כי בחודשים הראשונים של השנה היא עלתה ב-47% לעומת התקופה המקבילה בשנה החולפת והאכיפה נגד השימוש בסלולר זינקה ב-90%.

"אנחנו מתמקדים בעבירות מסכנות חיים ובבריונות. מבחינתנו המפגש בין השוטר לאזרח הוא ההרתעה הטובה ביותר, אבל שינוי תרבות הנהיגה לוקח קצת יותר מ-3 חודשים", אמר.

באשר למצלמות המהירות אמר ניצב ידיד כי הפרויקט פועל בשליש מכוחו, וציין כי בקטעים שהוצבו המלצות הייתה ירידה של 4% במהירות וזה השפיע על תרבות הנהיגה.

הוא הוסיף כי התקצוב, שהיה מחולק בין משרד התחבורה, המשטרה ומשרד האוצר נעצר, ולכן לא הפרויקט נעמד במקום עם 100 מצלמות פעילות על פני 186 עמדות, במקום 300 מצלמות על פני 1,200 עמדות.

ח"כ אשר אמר בתגובה כי לא יכול להיות שהפרויקט עומד בקיפאונו מאז 2012 ודרש שתתבצע בדיקה בעניין. הוא התייחס לעבודת ועדת המנכ"לים של משרדי הממשלה, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, וקרא לה להתייחס לכך ולשקול השקעה משמעותית בניידות ובאמצעים אלקטרוניים. סמנכ"ל פנים, תכנון ופיתוח במשרד ראש הממשלה, דן להב, אמר כי זה נושא מרכזי שמונח על שולחן ועדת המנכ"לים, והוסיף כי אפשר יהיה לקבל כיוון של ההחלטות בשבועיים הקרובים.