האירוע בלשכת ראש הממשלה
האירוע בלשכת ראש הממשלהצילום: חיים צח - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם מנכ"ל חברת אינטל העולמית, בריאן קרזניץ, ומייסדי חברת מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע וזיו אבירם, במשרד ראש הממשלה בירושלים.

בפגישה השתתף גם שר הכלכלה אלי כהן.

ראש הממשלה אמר באירוע, "זה יום חג לכלכלת ישראל, ויום חג גם לירושלים. ישראל הופכת במהירות להיות מעצמת טכנולוגיה עולמית, וזה לא קורה במקרה".

"זה חזון שאנחנו מאמינים בו, גם מובילים אותו, בשילוב של כלכלה חופשית וטכנולוגיה מתקדמת", הוסיף נתניהו, "אני רוצה להבהיר שבלי המוחות של האנשים המוכשרים שיושבים סביב השולחן הזה, אני כולל גם אותך, אלי, שר הכלכלה, בלי זה, אנחנו לא נגיע רחוק, אבל בלי כלכלה חופשית עם שיעורי מס גבוהים ולא אטרקטיביים, אנחנו גם לא נגיע לשום מקום, ועם ביורוקרטיה חונקת אנחנו לא נגיע לשום מקום, ולכן אנחנו משלבים את שני הדברים כמדיניות - טכנולוגיה מתקדמת, כלכלה חופשית".

לדבריו, "כמובן שהדבר הזה בא לידי ביטוי היום בעסקה גדולה מאוד, הגדולה ביותר בתולדות ישראל, שחברה עולמית כמו אינטל מחליטה לרכוש חברה ישראלית, לא כדי לקחת אותה, אלא כדי להרחיב אותה, כאן, ולתת לה גם את הכלים לנהל את התחום המתפתח של טכנולוגיית הרכב, רכב ללא נהג, ודברים אחרים שיתווספו לזה ללא ספק. העובדה שזה קורה כאן זו תעודת כבוד גם לכישרון שנמצא כאן, בישראל, אבל גם לאמון בישראל בכלל ככלכלה".

נתניהו הזכיר גם את ההחלטה להפחית מיסים, "אני שוחחתי עם שר האוצר אתמול שאנחנו נקדם פשוט את מה שהתכוונו לעשות עוד לפני העסקה, אבל הרבה יותר קל לקדם את זה עם העסקה, וזה כמובן לגלגל חלק מהכספים הללו לכיסם של האזרחים בהפחתות מסים, וגם בדרכים אחרות".

"יש כאן בשורה לצמיחה. הצמיחה היא לא יעד בפני עצמו, אבל הצמיחה היא אמצעי. באמצעות הצמיחה אנחנו מממנים בעצם את הצרכים החברתיים של אזרחי ישראל שהממשלה דואגת להם: בריאות, חינוך, רווחה - כל אלה, המימון העיקרי שלהם, שלא נדבר על הביטחון, המימון העיקרי בא מהצמיחה. וכשבאה השקעה כל כך גדולה שבעקבותיה, אין לי ספק, תבואנה השקעות נוספות, הדבר הזה מאוד מסייע לצמיחה. מפירות הצמיחה אנחנו נותנים וגם משקיעים בתקציבים החברתיים הללו. אם תסתכלו על התקציב שלנו ב-2017, הוא גדל בכל התחומים הללו לא במקרה. הוא גדל כתוצאה מזה שאנחנו צומחים. אנחנו צומחים כי אנחנו משלבים כלכלה חופשית יותר עם טכנולוגיה גבוהה", הוסיף נתניהו.