סרסור (במרכז) בשביתת הנשים
סרסור (במרכז) בשביתת הנשיםצילום: רויטרס

לינדה סרסור, ממארגנות הפגנות הנשים נגד טראמפ, הסבירה (שני) בראיון לאתר The Nation שפמיניזם וציונות לא הולכים יחד.

סרסור היתה אחת המארגנות המרכזיות של הפגנת הנשים הענקית נגד דונלד טראמפ למחרת השבעתו כנשיא, ושל שביתת הנשים בארה"ב בשבוע שעבר, ביום האישה הבינלאומי.

סרסור היא פעילת שמאל מוסלמית המגדירה עצמה כפלשתינית. היא הגיבה בראיון לטענות שהושמעו נגד העובדה ששביתת הנשים בשבוע שעבר קראה בין היתר ל"דה-קולוניזציה של פלשתין".

היא אמרה ש"אין כל היגיון" בלשאול אם יש מקום בתנועת הנשים לאנשים "שתומכים במדינת ישראל ולא מבקרים אותה".

"בפמיניזם, זה לא יכול להתקיים. או שאת מגינה על זכויותיהן של כל הנשים, כולל פלשתיניות, או של אף אחת. פשוט אין דרך לעקוף את זה", קבעה.

"הציוניות מיד מתקיפות"

סרסור גם התלוננה שלנשים פלשתיניות הפעילות בתנועות השמאל אין יכולת לבלוט כמו נשים אחרות, בגלל שהן חוששות ממתקפות של "ציוניות ימניות".

"האמת היא שיש מאות נשים פלשתיניות שמתארגנות, אבל לא כולן נראות לעין. ואני אומר לך מדוע", אמרה. "ודאי הבחנת בכך שכל פלשתינית-אמריקנית בעומדת בחזית של תנועת צדק חברתי כלשהי הופכת מיידית למטרה עבור נשות ימין וציוניות ימניות. הם יעשו הכל בכדי לצייר אותנו כפושעות ולהציע עובדות חלופיות, לתפור נראטיב שלא קיים".

סרסור הגיבה למאמרה של אמילי שייר, עורכת באתר החדשות הנשי Bustle, שכתבה לפני שבוע בניו יורק טיימס על מצוקתה כפמיניסטית ציונית, אל מול הדרישה לקבל את הקו האנטי-ישראלי של ההפגנה.

"מפריע לי שחושבים שאימוץ עמדה שכזו היא חלק הכרחי מאירוע שאמור לאחד פמיניסטיות", כתבה. "אשמח לדבר על פוליטיקה מזרח תיכונית או להקשיב לביקורת על מדיניות ישראל. אבל למה ביקורת על ישראל חייבת להיות מרכיב מרכזי בפמיניזם ב-2017?".