אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושליםצילום: אודי ציטיאט, מנהלת הליגה

אנטישמיות במהלך משחק הכדורסל שבספרד. במהלך משחק הכדורסל בין סגנית האלופה מישראל, הפועל ירושלים לבין ולנסיה הספרדית, במשחק שמתקיים במסגרת סדרת חצי גמר היורוקאפ, הוכו אוהדי הירושלמים.

כ-30 מאוהדי ירושלים שהגיעו ללוות את הקבוצה במשחק החוץ שלה בספרד, הוכו על ידי השוטרים הספרדים המקומיים, באלימות קשה ותוך שהם מטיחים בהם באלותיהם מכות חזקות.

במשטרה טענו כי האוהדים הירושלמים לא נענו לדרישת המשטרה המקומית להידחק לשתי שורות בקצה העליון של האולם, דבר שלא הספיק לכל 30 האוהדים, וכי בנוסף שברו כיסאות ואף הניפו שלט נאצה כנגד השוטרים המקומיים.

ברגע שחשכו אורות האולם, התפרצו כוחות השיטור המקומיים אל תוך אוהדי הירושלמים והחלו להוציא אותם באלימות קשה ובמכות עם אלות מתוך האולם. מי שניסה לצלם את האירוע חטף גם הוא.

בהמשך נאלצו האוהדים להתחלק לשתי קבוצות - כאלה שיש בידם תעודה מזהה וכאלה שאין, אלה עברו בדיקות גופניות קפדניות וטרם שבו לאולם. התוצאה: אוהד שסובל ממכות קשות בצלעותיו והרחקת כלל האוהדים מהאולם.

לאחר 10 דקות ארוכות, במהלכן הוקפו האוהדים הירושלמים בטבעת של כוחות שיטור רבים וכשבמקביל נבדקים סרטוני וידאו מתוך האולם בכדי לברר מי שבר את הכיסאות ואם הייתה אלימות כנגד השוטרים המקומיים, שוחררו האוהדים הירושלמים כולם, לוו לתחנת הרכבת הקרובה והשוטרים המקומיים נעלמו כלא היו.

עיתונאים שנכחו במקום מדווחים כי לא הייתה אף התפרעות וכי הסיבה היחידה לתקיפתם היא בשל היותם ישראלים.

מהנהלת הקבוצה נמסר כי “אוהדי הפועל ירושלים לא היו שבעי רצון מהמקומות שהוקצו להם על ידי הקבוצה המארחת בשורה האחרונה של היציע העליון. כתוצאה מכך התפתח עימות עם כוחות האבטחה. השוטרים הספרדים הוציאו את אוהדי הפועל מהאולם".

"לטענת כוחות האבטחה, אחד האוהדים ניסה להכות שוטר ואחרים הואשמו בגרימת נזק לרכוש. כל האוהדים שוחררו לאלתר. האוהדים לא הורשו להיכנס שוב לתחומי המגרש. הנהלת הפועל רואה את המקרה בחומרה רבה ופועלת בנושא מול הנהלת ולנסיה”.