מחבלת ניסתה אחר הצהריים (רביעי) לבצע פיגוע דריסה בצומת גוש עציון שמדרום לירושלים.

אישה כבת 28 שנמצאת בהריון מתקדם לקתה בהתקף חרדה וטופלה על ידי צוות מד"א.

כוח צבאי שהיה במקום פעל וניטרל את המחבלת. היא פונתה לבית החולים כשמצבה מוגדר קשה.

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, מסר ״אני מברך את חיילי צה״ל שפעלו בצורה נחושה ויעילה וחיסלו את המחבלת. כל ניסיון של הטרור הערבי להרים יד עלינו צריך להיענות באגרוף מברזל ובתגובה נחרצת של חיזוק ההתיישבות והריבונות היהודית".

עוד אמר נאמן כי "הממשלה חייבת להוכיח במעשים ולא רק בדיבורים את מחויבותה להתיישבות ולפעול בהתאם לחידוש תנופת הבנייה בגוש עציון ובכל רחבי יהודה ושומרון. מבקשי נפשנו צריכים לדעת שאם הם רוצים לצבוע אותנו באדום, הם יקבלו בתגובה עוד הרבה גגות אדומים של ההתיישבות״.

ניסיון פיגוע דריסה בצומת גוש עציון

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי בפעילות שירות הביטחון הכללי, בשיתוף עם צה"ל ומשטרת ישראל נלכדו לאחרונה שתי חוליות שתכננו לבצע פיגועי טרור באזור הכפר א-ראם שבסמוך לירושלים ובאזור כביש 60 הסמוך לאל ערוב.

מדובר בחברי חוליית טרור אשר פעלו בשם ארגון "גדודי חללי אל אקצא", הזרוע הצבאית של ארגון הפת"ח, וביצעו פעילות טרור נרחבת באזור הכפר א-ראם שבסמוך לירושלים.

החקירה בשב"כ חשפה כי חברי החוליה, תושבי הכפר א-ראם, היו מעורבים בידוי מטען צינור, ממנו נפצעו שני אנשי כוחות הביטחון בחודש אוקטובר ובשורה ארוכה של פיגועי טרור, בהם יידויי מטעני צינור, בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות הביטחון. כמו כן, התכוונו חברי החוליה לבצע פיגוע ירי לעבר כוחות הביטחון באזור.

עוד נעצרו ונחקרו, מחבלי חמאס ממחנה הפליטים אל ערוב שבגזרת חברון. במהלך החקירות בשב"כ, נחשפה חולית חמאס שפעלה לבצע פיגועי ירי לעבר אזרחים ישראלים או לעבר כוחות צה"ל הנוסעים על כביש 60 הסמוך לאל ערוב.