הרב יגאל לוינשטיין
הרב יגאל לוינשטייןצילום: מיוטיוב

הפרופסור אביעד הכהן, דיקאן מכללת שערי מדע ומשפט, הגיב למכתב ששיגר שר הביטחון ליברמן אל הרב יגאל לוינשטיין, שבו הוא דורש מהרב להתפטר מתפקידו כראש המכינה הקדם צבאית בעלי ומאיים להפסיק את ההכרה הרשמית במכינה.

:הסמכות להכיר במכינה קדם צבאית אינה נתונה כלל בידי שר הביטחון", אמר פרופ' הכהן, ''אלא בידי מנכ''ל משרד החינוך''.

לדבריו ''גם היכולת לשלול הכרה מישיבת הסדר רק בשל התבטאויות מי מראשיה אינה עומדת בדרישות החוק ומנוגדת לערכי יסוד של חופש הביטוי וחופש הדת''.

במכינה הקדם צבאית בעלי לא התרגשו מהאולטימטום שהציב ליברמן ומסרו כי "מתוך אמונה בתפקידנו כמורים ומחנכים לא נשתף פעולה עם אף פגיעה בחופש הביטוי והדעה של רבני, תלמידי ובוגרי בני דוד".

הרב לוינשטיין: "שיגעו לנו את הילדות"מכינת עצם

שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) תקף בחריפות את שר הביטחון. ''המציאות שבא שר הביטחון מנסה להיות קומיסר ולהכתיב איזה מילים יאמרו ואיזה מילים לא יאמרו מיותרת ולא מועילה ומהווה כניסה למקומות מיותרים", אמר אריאל.

''ערב חג הפסח אני מציע לרדת מהדרישה הזאת ולתת לרב לוינשטיין ולרב סדן, מייסדי המכינות שבהן שר הביטחון משתבח, להמשיך לעבוד כל אחד בדרכו ולהביא לנו את המצוינים ביותר לצה''ל״.

השר אריאל הוסיף, ״הבעיה שלי זו ההתנהגות של שר הביטחון ומי שצריך לעשות סדר אצלו בבית זה ליברמן ולא להטיף לאחרים. אני מקווה שהמשבר ייגמר בטוב ובלי עימותים מיותרים״.

כאמור, שר הביטחון ליברמן שיגר היום מכתב לרב יגאל לוינשטיין ובו הוא דורש ממנו להתפטר מתפקידיו במכינה ובישיבת ההסדר. ליברמן כתב כי במידה ולא יעשה כן הוא יפעיל את סמכותו להפסיק את ההכרה של משרד הביטחון בישיבת עלי כישיבת הסדר, ויפעל לבטל את הכרתה של עלי כמכינה קדם צבאית.

ליברמן גייס למכתבו גם את המשפחות השכולות והזכיר את שמן של הדר כהן ז"ל, לוחמת מג"ב שנהרגה בפיגוע בירושלים, את קרן טנדלר ז"ל, מכונאית מוטסת שנפלה בקרב בדרום לבנון במלחמת לבנון השנייה, ואת שמה של תמר אריאל ז"ל, הנווטת הדתייה הראשונה.

"מעבר להתנצלות פומבית, ראוי היה שכמנהיג ורב בישראל תתייצב באופן אישי בפני אותם הורים שכולים שאיבדו את היקר להם מכל ותתנצל בפניהם על הדברים שהשמעת, ובמיוחד על הזלזול שהשתמע מהם והטלת הספק ביהדותן", כתב ליברמן.