נתניהו ב"גיבושון" של הקואליציה
נתניהו ב"גיבושון" של הקואליציהצילום: אידית דרויאן

במהלך ערב גיבוש לחברי הקואליציה שהתקיים (רביעי) סמוך למחלף אולגה התבטא ראש הממשלה נתניהו נגד תחילת שידורי התאגיד "כאן" ואמר כי עוד לא מאוחר למנוע את הקמתו ולהציל את רשות השידור.

"שמעתי על עובדת במה שאמור להיות תאגיד השידור הציבורי שמהללת מחבל - זה תאגיד השידור הציבורי שממומן על ידי כספי משלם המיסים. היא מהללת מחבל. מה הם עושים? הם לא מפטרים אותה, הם משעים אותה. אני שואל את עצמי, על חשבון משלם המיסים?", תקף נתניהו.

ראש הממשלה אמר כי ההחלטה להקים את תאגיד השידור הציבורי היתה החלטה שגויה, כלשונו. "רצינו לתקן אותה כי אפשר לעשות שגיאות ואפשר גם לתקן אותן. ולצערי לא הגענו להסכמות. זה לא מאוחר מידי''.

"אני לא יכול להבין איך 700 מיליון שקל ישארו בלי פיקוח ציבורי. אני לא מכיר דבר כזה. זה כמעט שלושת רבעי מיליארד שקל. אין דבר כזה. מאות עובדים, חלקם מנוסים, ותיקים, שהולכים הביתה. וזה לא מאוחר מידי לתקן".

נתניהו פנה לשר האוצר משה כחלון ואמר לו ''בוא נשלב ידיים - בוא נעשה את התיקון הזה (שיקום רשות השידור - ח.ב.). מה שצריך לעשות זה לקחת הפוגה של חצי שנה, להאריך את זה ולמצוא את הפתרון לדבר הזה. זה ראוי, זה הכרחי''.