מזכ"ל חיזבאללה נסראללה
מזכ"ל חיזבאללה נסראללהצילום: רויטרס

היומון הכוויתי אל ג'רידה מביא את דיווחו של אחד מעוזריו של מפקד משמרות המהפכה האיראניים ולפיו איראן העבירה לאחריות חיזבאללה מפעלי נשק וטילים.

על פי הדיווח המתורגם ומופץ בידי חוקרי מכון ממר"י המפעלים אותם הקימה איראן לאחרונה בלבנון נמצאים בעומק של יותר מ-50 מטר וממוגנים מפני הפצצות וכי הטילים מיוצרים בחלקים במפעלים שונים ולבסוף מורכבים ליחידה אחת.

אל ג'רידה מביא עוד בשם מקור שזהותו אינה מתפרסמת כי לאחר שישראל השמידה לפני כמה שנים מפעל נשק איראני בסודאן, שסיפק נשק לחזבאללה, ולאחר שהפציצה אספקת נשק שהייתה מיועדת להגיע לחזבאללה דרך סוריה, החלו משמרות המהפכה במיזם להקמת מפעלי הנשק בלבנון.

עוד מדווח על מומחים בינלאומיים המובאים לאוניברסיטה בטהרן לתכנון ופיתוח מפעלים אלה המצויים בעומק של עשרות מטרים מתחת לפני האדמה. "מפעלים אלה נבנו בעומק של למעלה מ-50 מ' ומעליהם שכבות שונות של מתרסים שונים כדי שמטוסים ישראלים לא יוכלו לפגוע בהם. כמו כן, הטילים לא מיוצרים במפעל אחד באופן מלא, אלא כחלקים במפעלים שונים ולבסוף הם מורכבים ליחידה אחת".

המקור המצוטט באל גרידה מספר כי העברת המפעלים לחיזבאללה החלה בהדרגה וכי מזה שלושה חודשים מפעלים אלה הפכו להיות תחת ניהול ופיקוח מלא של חיזבאללה.

המקור טוען כי חיזבאללה מסוגל לייצר סוגים שונים של טילים, שטווחם מגיע ליותר מ-500 ק"מ, ביניהם טילי קרקע-קרקע, קרקע-ים, טילי טורפדו המשוגרים מסירות קלות ומהירות, נוסף על מל"טים לצרכי ריגול ומל"טים הנושאים נשק וטילים, טילי נ"ט וסירות מהירות משוריינות.