הרמטכ"ל איזנקוט בגזרת איו"ש, השבוע
הרמטכ"ל איזנקוט בגזרת איו"ש, השבועצילום: דובר צה"ל

הרב יהודה גלעד, ראש ישיבת מעלה גלבוע וחבר הוועד המנהל בארגון רבני ורבניות בית הלל, מצטרף לרשימת הרבנים שאוסרים על בני נוער להתגייס לשירות צבאי בגדודים קרביים מעורבים.

בשיחה עם ערוץ 7 אומר הרב גלעד כי "אמנם אנחנו דוחים מכל וכל את דבריו של הרב יגאל לוינשטיין, אך עצם סוגיית שירות נשים בצבא זו מחלוקת הלכתית לגיטימית ואישה שבוחרת לשרת בצבא אינה ראויה לגינוי.

''לגבי עצם השירות המשותף ביחידות השדה, שלא מאפשר הפרדה ברורה במגורים או במניעת איסור נגיעה, זה דבר שאסור על פי ההלכה ואנחנו מאוד מאוכזבים שלמרות השיח עם הצבא הם לא עמדו בסיכומים. אנחנו ממש לא רוצים שחיילים דתיים יהיו בתוך גטאות בצבא".

לדבריו שירות נשים ביחידות לוחמות ימנע מחיילים דתיים לשרת באותן יחידות, "לכן אפשר להקים בכל גדוד פלוגה אחת מעורבת ושאר הפלוגות יהיו לא מעורבות, אני לא רוצה לכפות את ערכיי על כל צה"ל אבל אני גם לא רוצה להיות בתוך גטו דתי. הצבא אמור לחבר את כל עם ישראל מתוך כבוד הדדי בדיוק כמו שאוכלים כשר ושומרים שבת".

הרב גלעד סבור שמציאות של שירותים משותפים מעידה על כך שמישהו בצה''ל איבד את הצפון, כלשונו, "כנראה שהקולות הפמיניסטים הרדיקלים השתלטו על הצבא שאיבד את האיזון. כולנו נאמנים להלכה ולכן שירות משותף של בנים בנות אסור על פי ההלכה ואנחנו נאמר לחיילינו שביחידה כזאת מקומנו לא יכירנו שם. צריכים להחזיר את המצב לשפיות".

ראש ישיבת מעלה גלבוע מתנגד לשרות בנות דתיות ביחידות קרביות אך סבור שכל מקרה צריך להיבחן לגופו, "בגדול דעתי היא נגד, אבל כאשר מדובר במקרה פרטי כמו במקרה של תמר אריאל ז''ל שהתייעצה עם רב היישוב הרב מאיר נהוראי, זה מקרה יוצא דופן וייחודי".

"אני לא חשוב שיש כאן מלחמת תרבות", מסכם הרב גלעד, ''אבל אין ספק שיש גופים ואליטות שמתחלפות וזה לא סוד שהציונות הדתית תופסת את מקומה אז יש דברים שצריכים לפתור. בסוף האמת תצא לאור".