הרב יעקב אריאל
הרב יעקב אריאלצילום: אלירן אהרון

רבה של העיר רמת גן, הרב יעקב אריאל, מתייחס בערוץ 7 לסערה סביב גיוס נשים לתפקידי לחימה ותוקף את פקודת השירות המשותף שמונעת מחיילים דתיים ומסורתיים לשרת בצה''ל.

על התבטאויות של הרב יגאל לוינשטיין אמר הרב אריאל "אני מסתייג מסגנון הדיבור של הרב לוינשטיין. לא זאת הדרך, לא כך צריך למחות בדבר שהוא כל כך חשוב ועקרוני לעם ישראל.

''אנחנו עקרונית נגד גיוס בנות לצבא ואחת הסיבות לכך זה ששירות משותף של חיילים וחיילות ביחד הוא לא רק לא מוסרי ולא תורני אלא גם לא ביטחוני, זה לא טוב לביטחון".

לדברי הרב אריאל, אין להעלות על הדעת שביחידה קרבית ישרתו חיילים וחיילות יחד, "חיילים צריכים להתרכז במשימה שלהם וזה לא מתאים שביחידה קרבית ישרתו חיילים וחיילות. זה אינטנסיבי מידי, ויש התחככות רבה מידי. זה לא טוב, לא מוסרי ולא ביטחוני בפרט כשמדובר ביחידת שדה, זה חמור מאוד ואסור לשרת ביחידה כזאת".

הרב אריאל מקווה שהצבא יחזור בו, "פקודות השילוב הראוי סוכמו על ידי הרבנות הצבאית כבר לפני שנים רבות וצריכים לכבד את ההוראות. הרבנות הצבאית היא חלק מהצבא והדברים שנעשים עכשיו הם בניגוד למה שסוכם. צריכים לחזור חזרה לשילוב הראוי כפי שסוכם עם הרבנות הצבאית".

רבה של רמת גן מבהיר: "אנחנו נגד גיוס בנות בכלל כי זה מדרון חלקלק. אבל כעת לא זה מה שעומד על הפרק, כי בפועל יש כבר בנות בצבא ובתנאים האלה של שירות משותף אסור לשרת ביחידה כזאת".