ליברמן
ליברמןMiriam Alster/Flash 90

הרשות הפלסטינית מגיבה בזעם רב על החלטת שר הביטחון אביגדור ליברמן להכריז על הקרן הלאומית הפלסטינית, "משרד האוצר" של אש"ף, כארגון טרור.

בהודעה שפרסמה הרשות הפלסטינית נאמר כי הקרן הינה אחד ממוסדות אש"ף אשר מתנהל בהתאם להסכמים ואמות המידה הבינלאומיות.

"בעת בה הממשל האמריקני פועל באמצעות שיחות עם כל הצדדים וכאשר שליחו של הנשיא טראמפ נמצא באזור, כדי להכשיר אווירה שתסייע ליצירת שלום, באה הכרזה זו שהיא בבחינת ניסיון ישראל לשים מכשולים ולסכל את המאמצים האמריקניים", נאמר בהודעה.

"אנו מתנגדים נחרצות להחלטה זו, ודורשים מממשלת ישראל לטפל בנושא באופן מיידי ולסגת ממנה, שכן הדבר יביא למיטוט יסודות ההסכם (הסכם אוסלו) והקשר החוקי עם ישראל", איימה הרש''פ.

כאמור, שר הביטחון הכריז היום (חמישי) על "הקרן הלאומית הפלסטינית" כארגון טרור, מכוח סמכותו לפי חוק המאבק בטרור.

הקרן תומכת בגורמים האחראים לביצוע פעילות טרור חמורה נגד ישראל, ומשמשת, בין היתר, כצינור מימון משמעותי בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, המועברים מדי חודש למחבלים הכלואים בישראל בגין ביצוע פעילות טרור, וכן לבני המשפחות של אסירים אלו.

בפועל, ככל שנגזרו יותר שנות מאסר – כך היקף התשלום לאסיר ומשפחתו גדול יותר. בנוסף, הקרן תומכת בבני משפחות של פעילי טרור שנפצעו ונהרגו בעת ביצוע פעולות טרור כנגד ישראל.

בראש הקרן עומד רמזי אליאלס יוסף חורי, בעל מעמד בכיר באש"פ, המקורב לבכירי הרשות הפלסטינית. החל ממועד ההכרזה יינקטו הפעולות הנדרשות, בישראל ומחוץ לה, לשם תפיסה וחילוט של רכוש וכספים המיועדים לקרן או שייכים לה.

"גורמי הביטחון ימשיכו לפעול בתקיפות כנגד כל גוף התומך בפעילות טרור כנגד מדינת ישראל ובמבצעיה", נמסר מלשכת שר הביטחון.