תקציר הפועל ירושלים - ולנסיב משחק מס' 2
באדיבות ערוץ 20

עוד לא אבדה תקוותם. אחרי ההפסד במשחק הראשון בסדרת חצי גמר היורוקאפ מול ולנסיה הספרדית, נפגשו שתי הקבוצות היום (שישי) אחר הצהריים בהיכל הפיס ארנה שבבירה, למשחק השני בסדרה, מה שיכול היה להיות גם המשחק המכריע את זהות העולה לגמר היורוקאפ.

הירושלמים הגיעו למשחק כשהם מוכים, חבולים, עם הגב אל הקיר ובלי הכנה מספקת בשל אירועי מרתון ווינר ירושלים שהתקיימו מוקדם יותר היום ולא איפשרו אימון אחרון באולם בו שיחקו השתיים.

אחרי אירוע האלימות הקשה שספגו אוהדי הירושלמים במשחק החוץ בולנסיה לפני שלושה ימים, ולאור אכזבתם מהתערבות ההנהלה, מחאו חלק מהאוהדים במהלך הרבע הראשון וכמעט שהתפתח עימות ביציעים.

עם הכניסה לרבע האחרון והמכריע, נראה היה שעשר דקות מפרידות בין סוף המסע האירופי של סגנית האלופה מהבירה, הפועל ירושלים במפעל היורוקאפ, להתמקדותה במפעל המקומי - ליגת ווינר סל.

למרות יתרון דו ספרתי בן 12 נקודות בפתיחת המשחק, הירושלמים לא הצליחו לעצור את הספרדים האקטיביים, והיו קרובים מרחק דקות בודדות מהפסד שני בסדרת חצי הגמר שיוביל להדחה, כשירדו לאחר שלושה רבעים בפיגור 4 נקודות 57:53.

או אז, רצף של שלשות בראשותם של יותם הלפרין וקרטיס ג'רלס החזירו בענק את הירושלמים למשחק, וקינזי עם שלשה אדירה דאג להגדיל את היתרון הירושלמי ל-5 נקודות, 65:70, 5 דקות לסיום המשחק.

האנרגיות האדירות של הקהל הירושלמי שבא בהמוניהם על אף הפקקים לאחר קיום המרתון המסורתי מוקדם יותר בעיר, השעה הקשה ביום שישי אחר הצהריים והאכזבה מהתנהלות הקבוצה במשחק חצי הגמר הראשון בספרד לפני שלושה ימים, חלחל אל השחקנים שעל הפרקט ואלה החזירו בענק עם הגנת ברזל וריצה מהירה להתקפות שתורגמו לסלים קלים בדרך להגדלת היתרון, עם 66:74.

הספרדים לא עמדו בפני האנרגיות של הקהל והשחקנים ואיפשרו לירושלמים לספק הצגה שנגמרה עם 66:79, לא מעט בזכות האוהדים.

משמעות הדבר היא כי שתי הקבוצות הולכות למשחק שלישי ומכריע שיתקיים בשבוע הבא בולנסיה שבספרד. האם הירושלמים יצליחו הפעם לצאת עם ניצחון משם, במשחק שיתנהל בצורה ספורטיבית וללא אירועי אלימות ואנטישמיות כנגדם?