מזכיר המדינה האמריקני, רקס טילרסון, אינו פוסל את האפשרות שארה"ב תאפשר לבעלות הברית שלה במזרח הרחוק להצטייד בנשק גרעיני, בכדי להרתיע את התוקפנות של צפון קוריאה.

"אנחנו מחליפים דעות", אמר טילרסון על מגעיו האחרונים, בעת שעמד בשטח המפורז בין צפון קוריאה לדרום קוריאה. כשנשאל ע"י רשת "פוקס ניוז" אם הוא פוסל את האפשרות לאפשר לדרום קוריאה להצטייד בנשק גרעיני, אמר: "הכל מונח על השולחן".

טילרסון אמר ש-20 שנות אסטרטגיה מול צפון קוריאה נכשלו וכי יש לאמץ אסטרטגיה חדשה.

"הרשו לי לומר בצורה הבהירה ביותר: מדיניות הסבלנות האסטרטגית הסתיימה", הבהיר מאוחר יותר, במפגש עם עתונאים שנערך לצד שר החוץ של דרום קוריאה, יון ביונג-סה. "אנו בוחנים מגוון של צעדים מדיניים, בטחוניים וכלכליים... אם הם יעלו את האיום של תוכנית החימוש שלהם לרמה שמצריכה, לדעתנו, פעולה, האופציה הזו נמצאת על השולחן".

הנשיא דונלד טראמפ חיזק את דבריו של טילרסון וצייץ כי צפון קוריאה "מתנהגת בצורה רעה מאוד", וכי היא "מהתלת בארה"ב במשך שנים". סין, מצידה "אינה עוזרת", הוסיף. טילרסון נחת ביפן ביום רביעי והמשיך משם לדרום קוריאה. הוא אמור לנסוע לסין בהמשך היום (שישי). שם הוא צפוי להביע מורת רוח מכך שסין מאפשרת לצפון קוריאה להתנהג כפי שהיא מתנהגת.