נתניהו וכחלון
נתניהו וכחלוןצילום: אדי ישראל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים התייעצות בהשתתפות כמה שרים בליכוד והודיע להם נחרצות, "אם לא נגיע לסיכום עם כחלון - נלך לבחירות".

בדיון השתתפו השרים מירי רגב, יריב לוין, מירי רגב, צחי הנגבי ויו"ר הקואליציה דוד ביטן.

בהודעה שפרסמה רגב הערב אמרה כי "ממשלה וראש ממשלה צריכים וחייבים לדון ולבחון מחדש כל נושא. כך נעשה עם רשות השידור והמסקנה ברורה: דרושה רשות שידור משוקמת ולא בזבוז עשרות מיליוני שקלים על תאגיד מנופח המנוהל כמועדון סגור.

אני מקווה שהאחריות הציבורית אצל השותפות הקואליציוניות תגבר על כל דבר אחר, שהן יכבדו את ההסכם הקואליציוני ולא יכפו מערכת בחירות מיותרת על אזרחי ישראל".

בפוסט שפרסם בפייסבוק, כתב נתניהו: "שיניתי את דעתי בעקבות פגישה שקיימתי אתמול עם עובדי רשות השידור. בפגישה שמעתי סיפורים קורעי לב על עובדים מנוסים ומסורים שנשלחים הביתה בגלל התאגיד. כמו כן התברר בפגישה שבניגוד לנתונים של משרד האוצר, עלות המשך הפעלת רשות השידור זולה בעשרות מיליוני שקלים מעלותו של התאגיד. אז בשביל מה צריך את התאגיד?".

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן מסר הערב כי "יותר ממיליון בוחרי הליכוד מביטים בנו ומצפים שנדרוש את כיבוד ההסכמים הקואליציוניים. הכדור במגרש של שר האוצר, אנחנו מצפים שהשותפות הקואליציוניות שלנו יילכו אתנו בנושאים שחשובים לליכוד כמו שאנחנו מגבים אותם בנושאים שהם מובילים. רשות השידור סיימה את השנה התקציבית בצורה מאוזנת ואחראית. אין כל סיבה להותיר אלף משפחות ללא פרנסה ערב הפסח".

בעקבות המשבר התקיימה הערב שיחת טלפון דרמטית בין שר האוצר כחלון ליו"ר האופוזיציה הרצוג שבה דיברו השניים על האפשרויות השונות. הרצוג צייץ בטוויטר: "המחנה הציוני בראשותי ישתף פעולה עם גוש ציוני מתון, חברתי ואחראי להחלפתו של ראש הממשלה. ננהל מגעים לתמיכה רחבה לאי אמון קונסטרוקטיבי בתוך הכנסת הזו".