נתניהו המריא: ״בשביל מה צריך תאגיד?״

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הלילה (ראשון) לסין על רקע המשבר הקואליציוני והויכוח עם שר האוצר כחלון סביב הקמת תאגיד השידור הציבורי.

טרם המראתו התייחס נתניהו לסוגייה ואמר: "ממשלה מתקיימת על סמך הסכמים קואליציונים. בהסכם הקואליציוני נקבע במפורש שכל המפלגות מחויבות להחלטות של הליכוד, שלנו, בנושאי התקשורת, לרבות סגירת התאגיד. האירוע היחידי היה סביב שאלת התקציב.

"בישיבה עם עובדי רשות השידור, ואני חייב להגיד לכם ישיבה מרגשת, קורעת לב, התברר לי שאין שום בעיה תקציבית. קודם כל, התקציב של רשות השידור: ההוצאות בפועל שלהם בשנה הזאת פחותות מהתקציב המיועד של התאגיד והם גם מוכנים להתייעל עוד ולהבטיח שכך יהיה", הוסיף נתניהו.

"ולכן האגרה בוטלה, אין בעיה תקציבית - בשביל מה צריך את התאגיד הזה? לשלוח מאות משפחות הביתה ערב פסח, בשביל מה? לכן לא יכול להיות מצב שאנחנו בליכוד עם 30 מנדטים מכבדים את כל הסעיפים הקואליציונים של מפלגות קטנות, גם בנושאים שאנחנו לא מסכימים כמו מס על דירה שלישית שכל הליכוד התנגד לו אבל כיבדנו את זה כי יש הסכמים, וכשבאים הסעיפים שלנו, שהם חשובים לליכוד ולי, את זה לא מכבדים. זה לא מקובל עלינו".