סטיבן הרפר ורה"מ נתניהו
סטיבן הרפר ורה"מ נתניהוצילום: פלאש 90

ראש ממשלת קנדה לשעבר, סטיבן הרפר, האוהד את מדינת ישראל מזה שנים ארוכות, ינאם בשבוע הבא בוועידת השדולה היהודית 'אייפאק' שתיערך בוושינגטון.

בראיון לקראת הוועידה מסביר הרפר מדוע הוא כה תומך במדינת היהודים. ״ישראל היא חלק מהמשפחה הגלובלית של מדינות חופשיות ודמוקרטיות, כך שהיא חולקת ערכים דומים לשלנו. היא גם בעלת הברית הוותיקה ביותר שלנו בחלק המסוכן ביותר של העולם, המזרח התיכון, כך שאנחנו חולקים גם את אותם איומים״, אמר הרפר בראיון לאתר AIPAC.

"לכן ההגנה על ישראל היא האינטרס הלאומי שלנו כקנדים, כפי שהיא אינטרס של כל מדינות המערב", הוא מסביר.

הרפר, שנאבק נגד הסכם הגרעין עם איראן, מגיב לניסויי הטילים שערך לאחרונה המשטר בטהרן ואומר כי יש לבטל את ההסכם שחתמו המעצמות עם איראן ברגע שאיראן הפרה את התחייבויותיה.

״הייתה תקווה שהסכם הגרעין יעזור למתן את התנהגותו של המשטר האיראני. זה לא קרה. ההסכם רק מחזק את איראן״, קובע הרפר וקורא כאמור לבטל את ההסכם לחלוטין.

לדבריו ארצות הברית וקנדה חייבות לגנות את פעולות הטרור של איראן אך במקביל לנסות ולקיים דיאלוג עם העם האיראני.

הרפר מביע דאגה מהתגברות תנועת החרם נגד ישראל (BDS) והאנטישמיות בקמפוסים בארצות הברית ובקנדה.

״ה-BDS בקמפוסים שם לו למטרה אנשי אקדמאים ישראלים, מטריד סטודנטים יהודים ומדכא את חופש הביטוי״, הוא אומר ומציין בגאווה כי מפלגתו - המפלגה הקונסרבטיבית בקנדה - הצליחה להעביר הצעת החלטה בפרלמנט שמגנה את תנועת החרם נגד ישראל.

הרפר משוכנע כי יחסי ישראל וקנדה צריכים להתפתח במיוחד בתחומי הביטחון והכלכלה ומקווה שכך יהיה. לדבריו המאבק נגד בידודה של ישראל בפורומים רבים נותר הנושא הראשי שבו נחוצה מנהיגות קנדית. ״לדוגמא, קנדה הייתה צריכה לגנות את החלטה 2334 של מועצת הביטחון של האו"ם״.